Jönköping och Tranemo

Imorse åkte jag och pappa till Jönköping för att hämta hem hans nya sängmöbler. Fan så fint det kommer bli :) På hemvägen körde vi en liten omväg inom Tranemo där vi kollade på en bil till mig.
Inte världens tiptop-bil, en skruttig gammal röd Saab. Dock inte så värst mycket som behöver fixas, men det lilla som behövs ordnas kan pappa fixa.
Han är för fan Saab-expert. Haha.
Åkte hem till farmor och fikade, körde hem till pappa och bar in allt, kelade med vovvarna och diskuterade bilen. Jag har så jävla svårt att bestämma mig när det gäller sånt.
Iaf, vi begav oss hem till mig för att fika lite och prata med Viktor vad han tycker osv. Beslutsångesten var på topp, tårarna i halsen pga tidspress då vi lovat att lämna besked om bilen ikväll, magont och halv-irritation pga min äckliga "ekonomi".
Pappa är underbar och säger att pengar är inget bekymmer, vi löser det och jag får låna lite som jag betalar av i sommar. Viktor ger sista övertygelsen då han säger "Tänk såhär, om du inte har en bil kan du inte ta ett jobb eftersom du inte vet hur du ska ta dig dit och på så vis får du ingen ekonomi som gör att du kan köpa en sån bil du verkligen vill ha en dag." Gud vad han är vis, min älskade man.
Sen började jag faktiskt tänka lite själv också. Jag har alltid fegat med allt här i livet, tagit det säkra före det osäkra, inte vågat satsa på något och alltid valt den enkla vägen. Så jag bestämde mig för att en gångs skull våga ta en chans och släppa lite på kontrollen och göra något som inte är likt mig, min snåle faan.
Så, pappa och Viktor och mitt hjärnspöke fick mig att ta beslutet att köpa bilen! Jag har köpt en bil!

Om ca 1-2 veckor får jag hämta den sen ska pappa fixa lite med den så den går igenom besiktningen sen ska jag tuta och köra :)



Japp, här är den. 2500 kronor :P Haha, som sagt, dock lite att fixa men det är inte så galet mycket. :) Slutar väl runt 5-6000 efter själva bilköpet, skatt, besiktning och lite småpill. Det får det vara värt. Lacken är dock INTE så fin som den ser ut att va. Men vafan, med en rentvättning och lite vaxning ska den la kunna se helt okej ut.
Man måste väl börja nånstans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0