Pappa är inte klok! :P

Det var menat att pappa och jag skulle köra upp till Tranemo idag för att hämta hem min bil. Men som vanligt får han sina fix idéer och bestämde sig igår vid 19-tiden, ringde mig och sa "Vi kör ikväll". Meeeeen tänkte jag som stod i stallet med Sis. Jag var inte alls sugen på att åka iväg så långt så sent. Jag skulle ju fota sis när hon red. Men det fick bli en annan gång..
Pappa hämtade mig i stallet, jag sprang upp hemma och bytte kläder och pappa tog en snabbkaffe. Kl. 20 begav vi oss iväg.. Tokiga gubbe :P
Gick skitbra att köra hem förutom en sak. Men alltid kommer det upp något :P Pappa ville köra min bil eftersom vi inte riktigt vet vad det är som behöver fixas på den så jag körde bakom honom och tur fan är väl det. När vi hade kört 20 minuter tyckte jag baklysena syntes sjukt dåligt. Tacka fan för det, det visade sig att inga lysen lyste alls typ :P Så vi stannade och bytte batteri mellan bilarna och då upptäckte pappsen att några generatorremmar (?) behövde spännas eftersom batteriet inte laddades i bilen. Bläää. Och självklart hade han inga verktyg med sig. Suck.. Så det blev fullt blås till macken i Värnamo där vi fick långa vad vi behövde, vilket visade sig vara ett ynket litet sketet verktyg :P Pappa spände remmarna, jag köpte gotte och sen körde vi igen. Och jäklar va min lilla Skrutte lyste sen :)
Haha. Jisses. Ca 02.40 landade vi i Mörrum, parkerade min bil och fortsatte sen mot Asarum. 03.40 kom jag i säng efter att då varit vaken i 19 timmar, och jag somnade som en klubbad gris!

Ja, nu är min Skrutte hemma i Mörrum och väntar på att pappa ska kolla igenom den och byta det lilla (förhoppningsvis) som behöver bytas. I början av maj ska den in på besiktning och sen ska jag förhoppningsvis kunna tuta och köra ;)

Nu får det snart fasiken vara bra med våra galna utfärder vad gäller både bilar, möbler och hundar :D Haha. Men förbannat kul, det har vi. Pappsen & jag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0