K-stad och K-hamn

Igår eftermiddag for vi ner till K-stad, jag och gubben min. Han skulle byta sina termobyxor och köpa ett spel till sitt playstation och jag skulle byta min jacka+termobyxor och köpa en plattång. Vi hittade inte ett smack av det vi skulle ha så vi bestämde oss för att köpa en korv och köra hem. Korvfan kostade 20 spänn styck så vi sket i det. Jag surade i bilen men piggnade till lite när jag kom på att vi kunde stanna vid Eko. Där hittade vi både spel, plattång och mat ;) Och munkar som vi köpte med oss hem. Så trippen till K-stad vad onödig, det hade räckt med Eko :P
Kvällen spenderades först hemma hos svärföräldrarna som var snälla och passade Theia medan vi var iväg. Där bjöds även på mat och fika, prat och skratt :)
Framåt åtta begav vi oss hemåt, slängde oss i soffan och bara jäste.
Det enda nyttiga vi gjorde resten av kvällen var att gå ut med Thesan :P

Idag har det blivit en riktig jäsdag. Legat på soffan typ hela dagen. Dock pyste jag upp till staden en sväng med mammsen och bytte gubbens byxor där istället. Så nu har han dem han vill ha :) Dock hittade jag varken jacka eller byxor till mig, som vanligt. Det enda jag fick med mig hem var ett nytt lack till naglarna, vilket iofs var välbehövligt.
Snart ska jag nog hoppa in i duschen för att sen inviga plattången :P
En långrunda med Theia måste jag ta för det har hon inte fått idag eftersom hon varit världens slöaste och typ sovit hela dagen :P Haha, latpåse!

Har börjat släppa henne lös nu också när vi är i skogen. Går faktiskt rätt bra, hon kommer på inkallning :) Dock vet jag inte om hon gör det om vi möter någon i skogen. Däremot har jag en taktik för det. Möter vi någon och hon inte kommer när jag ropar så kommer jag springa ifrån henne, då kommer hon alltid som ett skott. :P Får utnyttja läget om att hon är en matte-gris :)

Så efter dusch och fix ska vi ta cykelvägen genom skogen bort till Prästslätten så hon får springa av sig rejält medan jag kan plufsa i min egen takt :P
Först Rena rama Rolf, Hollywoodfruar och Paradischoklad :) Ikväll ska jag svulla!

Kommentarer
Postat av: eahunddagis

Svar: Åh, va coolt! Det måste vi ha missat totalt. Vet du vart man kan hitta dem? så kan vi slänga upp det på bloggen också! :D

2010-12-28 @ 12:05:46
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0