hos gessle i halmstad

Igår kl 17.30 körde jag och pappa, med Bellan i kofferten, till Halmstad för att para henne.
Vilken fin hane han hade hittat till henne, lilla Gessle :P
Alltid trevligt med en bilutflykt med pappi :) Massa prat och gott käk.
Väl uppe i Halmstad gick parningen kanon! Så förhoppningsvis ploppar det valpar om 61-63 dagar :D

Men asså den gubben som var ägare till Gessle, där finns inte alla hästar hemma. Det är en sak som är säker.
Och hundar, det borde han egentligen inte ha..
När vi parkerat bilen såg jag 5 hundar. "Härligt" tänkte jag. Sen gick vi in i en lada, då sjönk mitt hjärta till bottnen. Där fanns ytterligare 11 hundar.
Gick ut på baksidan för att hämta Gessle och där var ytterligare 6 hundar. Vid detta laget hade jag tårarna i halsen. Gubben va liksom 73 år, skröplig som satan och ett temprament som heter duga.
Jag försökte hälsa på alla hundarna, men så fort någon närmade sig burarna drog hundarna ihop sig och backade bort. De va totalt livrädda!
Jag stod och funderade på hur många jag skulle kunna smuggla med mig hem utan att gubben skulle märka något. Rätt som det är kommer han med en 5 veckors valp och lägger i famnen på mig. "Jag har 5 såna till här, höhö" Vem i helvete har 6 stycken 5 veckors valpar ute i en lada där det är 8-9 minusgrader och sedan 15 minus utomhus???
Vid detta laget blev jag totalt panikslagen! Jag hade räknat ut att gubben hade 28 hundar, och det var dem jag kunde se. Däremot hörde jag hundskall från hundar jag inte sett. Hur fan kan dessa hundarna ha det bra??
Det var det mest fruktansvärda jag har sett i hela mitt liv och jag har aldrig mått så dåligt över att se hundar..

På vägen hem kunde jag inte sluta tänka på dessa stackars hundarna. Jag ville ringa till Djurskyddsmyndigheten och anmäla gubben.
Han har tydligen redan massa problem med dem, men varför i hela världen gör de inget åt det??

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ring och anmäl han..:D

2010-02-01 @ 10:05:37
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Zandrah

Ring och anmäl för sjutton! Nu!

2010-02-01 @ 11:03:15
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ring Ring Ring du gör hundarna en stor tjänst!!!

2010-02-01 @ 14:47:34
Postat av: johanna

hemskt:(

2010-02-02 @ 19:05:06
URL: http://lattejohanna.blogg.se/
Postat av: karin

FYFAN!!!

det är bara att ringa, så fort som möjligt!

2010-02-08 @ 17:12:56
URL: http://lovebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0