Ikea-shopping m.m

Gårdagen kunde ha börjat fan så mycket bättre. Sköterskan på Solrosen ringde mamma strax efter åtta. Mormor hade lunginflammation och skulle in till sjukhuset.. Nu har hon nog inte långt kvar, min älskade mormor..
Men det börjar bli dags för henne nu. Hon har haft Alzheimers i 17 år så nu är hon inne på sista sträckan tror jag. Mamma berättade att hon har tappat sin sväljreflex och andningen är hon på väg att tappa också.. Hon andas 12-15 andetag sen har hon andningsuppehåll i ca 10-13 sekunder.
Hur hemskt det än är att säga detta så är det dags för min älskade mormor att lämna detta helvete hon har gått igenom och bege sig till en bättre plats.

Igår stack jag, viktor, sis och hennes sambo till Ikea. Stor-shopping till hemmet stod på listan. Och visst fanken hittade vi massor! Tallrikar, glas, bestick, köksredskap, hyllor, lampor och massa, massa mer :) Notan slutade på typ 2300 och vi fick mycket för dem pengarna :)
Fanken vad roligt vi hade! Detta kommer vi göra om fler gånger ;)
Aa just det, kan ju nämna att det var första gången jag körde med släp. Herregud.. Gick någorlunda sakta och säkert. Men jag har kommit på att jag är livsfarlig när jag kör bil. Blev omkörd på de småländska kringeli-krok-vägarna av en lastbil (ja, det är sant. HAHAAA!!) och jag hade ingen aning om att han låg bakom mig. Så när han brölar om blev jag för fan så rädd så jag gapar rätt ut och BLUNDAR!! Livsfarligt för fan :D Men faan vad vi garvade. Haha!
Tack för en supertrevlig dag!

Idag blev det en runda till Sängjätten. Hittade en madrass som va helt okej, men jag vill ha exakt den som jag har nu. Jag sover så fruktansvärt bra i den! Så imorgon ska jag ringa dit och se om den finns till ett vettigt pris. Hoppas, hoppas, hoppas :)
Blev en liten sväng till Rusta i Karlskrona också. Även där blev det lite inköp så som disksvampar, dörrmatta och en klocka till köket :) Sen blev det en snabb sväng inom OnOff. Inköp även där ; ett strykjärn och en router. :) Så nu kan vi både strycka och näta runt. Haha.
Självklart blev det käk på Max också, men jag tycker det smakade konstigt idag.. =/

Har haft sån sjuhelvetes skallabank idag.. Igen... Suck.. Kanske dags att börja äta ordentligt och se till så jag får i mig de vitaminerna som är viktiga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0