Mini-Semester

I måndags efter jag slutat jobba kl. tre begav jag mig hem för att väcka gubben och packa. Vi hade bestämt oss för en mini-semester på Öland :)
Körde vid 5-tiden, stannade i Kalmar för att äta och var framme vid stugan runt 8-tiden. Kvällen blev lugn med mys, prat och skratt.
Viktor kunde såklart inte sova på natten/morgonen så han och Micke gick morgonpromenad. Galningar! Kameran åkte med och Viktor lekte fotograf, vilken han bevisat att han är jäkligt bra på ;)

 

Tisdagen blev en shoppingdag. Jag, Viktor och mamma körde upp till Böda NK, vidare till Valles i Byxelkrok och sen styrde vi bilen mot Borgholm där även Micke joinade oss. Blev inga större fynd, eller rättare sagt ingenting. Men jäkla mysigt hade vi. Efter mat och massa gott i Borgholm körde vi vidare till Köpingsvik för att spela minigolf som hade inslag av vanlig golf eller vafan det var. Lika arg som vanligt blev jag iaf :P
Kvällen spenderades i stugan med kubb, boul och krocket. Och jag är lika dålig på krocket som minigolf. Haha!
Efter alla diverse hittepå blev det sedan kvällsmat i Köpingsvik, slapp i stugan och sen dags för sängen.



Här är ett bevis på att man aldrig ska sätta mig själv i baksätet på bilen med en kamera. Det brukar urarta ganska rejält då :P Haha!



En fin kväll vid stugan




Onsdagen bjöd på skitväder. Eller ja, det regnade lite och var mest molnigt men någorlunda varmt. Då passade vi på att ta en tur till Slottet. Galet fint och himla mysigt.
När vi avverkat några timmar där åkte vi in till Borgholm för att äta. Rätt som det är börjar det ösregna. Suck.. Lite solsken hade inte suttit fel när vi väl kommer iväg :P Haha!
Så det blev en seg-kväll i stugan med tv, prat, yatzy och andra hittepå.

Lite bilder från Slottet :

 





 

Torsdagen blev i stort sett bara slapp.
Framåt halv tre tiden begav vi oss återigen in till Borgholm. Gick och kikade runt lite sen blev det fika, våffla :) Muuums! Sen en glass nere vid Strand där vi kollade runt lite på båtarna. Jisses vilka båtar som ligger där, helt sjukt. En sån hade verkligen inte suttit fel :P
Så smått begav vi oss mot bilarna. Mamma och Micke körde tillbaka till stugan och jag och Viktor började köra mot Kalmar. Först ett stopp på New Yorker där två linnen inhandlades, vidare till Burger King för mat och till sist svängde vi inom MediaMarkt. Skulle se om jag hittade en kameraväska, men nej. Däremot fick jag en ny hårfön av hunny. Min gamla luktar bränt som fan så det var dags för en ny. Tack älskling :)
Körde sedan hemåt och landade i Asarum vid 9-tiden.

Fy fan vad härligt det har varit att komma bort. Tre dagar gör stor skillnad.
Det har varit helt underbart, vi har haft sjukt roligt och jag hoppas inte det dröjer så länge innan vi åker dit igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0