En kväll hos pappa

Åkte hem till pappa ikväll efter att gubben min kört till jobbet. Anlände strax innan åtta och hopp&hej, även kärleken min kom på en kaffe :) Pälsmys, fika och prat. När Viktor kört fick vi ett ryck, farsgubben och jag. Körde runt i skogarna vid skymningen, alla möjliga och omöjliga små vägar ut i backarna. Och massa djur fick vi se. 21 rådjur, 4 harar och 3 älgar! Underbart! De ser så fridfulla ut när de strosar runt på åkrarna.
Och som alltid när man åker med pappa på små kringelokrok-vägar i skog och mark blir det även lite "rally-åkning". Snirkelvägar av grus, ja då blir pappsen min som ett barn på julafton och kan inte låta bli att leka av sig. Och jag älskar det! Det är så jävla kul att åka bil med pappa, framför allt när det går fort, fort, fort och är kringelvägar :)
När vi härjat runt i ca en timme bestämde vi oss för att göra en hux-flux-färd till Sölvesborg för att ta oss en hamburgare på Lasses. Och den satt där den skulle. Fasiken så gott :)

Vilken mysig kväll vi har haft, pappa & jag.
Nu ska jag snart krypa ner i sängen, mätt och belåten och nöjd med kvällen.
Så jag kommer somna väldigt gott ikväll tror jag :)

Det är inte mycket som slår kvällar hos pappa.

Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0