Här står det stilla...

...men ändå är det mycket på gång.
Ja, nu har vi kommit in till Myntvägen. Första natten tillbringades här i Lördags och det var så skönt att gå och lägga sig i total tystnad :)
Det har varit full kaos med lådor hit och dit, plock och pill, flängande hit och dit, fikagäster och en galen hund på det. Men nu börjar det bli lite ordning i oredan.
Får la slänga upp lite bilder när det är som det ska :P

I Lördags när allt skulle flyttas fick Theis fly fältet och ha det lugnt och skönt hos svärmor. Lika bra, så hon inte riskerade att bli nerpackad i en bananlåda. Var nervös att hon skulle bli helt galen när varken husse eller matte var i närheten men det hade gått hur bra som helst! Och det, kära ni, är förbaskat skönt.
Här i nya lägenheten verkar hon trivas bra :) Är nog skönt för henne med en egen liten gräsmatta, slippa trapphuset och allt jäkla asande och spring.
Två promenadrundor har vi också hittat. En runt vattentornet som vi utforskade igår och nu ikväll har vi gått en cykelväg bort till Prästslätten. Hur skönt som helst att traska runt i snön när det är alldeles tyst och lugnt samtidigt som det småsnöar lite :) Massa mys!
Imorgon ska vi utforska en ny väg som vi är lite nyfikna på :)

Jaa, vet inte mer vad jag ska skriva.. Är lite stökigt och rörigt i huvudet som det är i vardagsrummet för tillfället. Haha. Men så blir det.

Idag lämnade vi nycklarna till Frälsegårdsvägen. Skönt men ändå inte. Jag kommer sakna lägenheten, absolut inte läget eller omgivningen. Eller ja, den stora gräsplanen utanför. Att jag kommer sakna Sis behöver jag inte ens nämna, det är rätt uppenbart.

Huu, inatt åker mamms ner till Malmö för att ta flyget imorgon bitti till Egypten. I TVÅ VECKOR! :O Usch. Jag kommer sakna mammsen massor! Jaa, jag är en mammagris :P
Träffar henne i stort sett varje dag och pratar med henne i telefon minst 3 gånger om dagen. Så blir det inte nu. Men jag får hålla ut och längta i två veckor tills hon kommer hem :) Den som väntar på något gott! Hoppas verkligen hon får det underbart! :)

Nu tror jag minsann det är dags för en cigg och ta ut Theis för en natt-pink. Sen hoppar vi nog till kojs :)
Ett stooooort tack till alla för flytthjälpen!!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0