Härliga påsk!

Påskhelgen hittills har varit kanon!
Fredagkvällen tillbringade vi i Asarum efter lite fix och trix och massa slapp hemma. Påskbord, härligt besök från Göteborg, massa prat och skratt och en galen hund på det :) En lugn men väldigt härlig kväll.

Igår var det lite mer fart på oss. En vända till Jem&Fix och Netto innan vi begav oss ut med fredagens sällskap till Boön för korv-grillning, fika och lite päs i solen. Theia var lite halvgalen men coolade ner sig rätt snabbt.
Hon var även den första att bada i havet. Eller ja, halvbada. Tassar, mage och svans och det verkade som hon gillade det. Så jag håller tummar och tår att hon blir en riktig badare så kommer sommaren bli jättemysig!
Efter några timmar åkte vi hem, Viktor började greja ute med vår moss/gräsmatta och försökte få ordning på den medan jag intog solstolen ;) Nej, jag gjorde också lite nytta. Tog ett mini-städ-race här inne vilket verkligen behövdes!
Theia blev duschad på baksidan genom att springa i vattenstrålen när Viktor vattnade. En smutsig hund är en glad hund ;)
Kvällen tillbringades återigen i Asarum där det bjöds på tjälknöl av älg. Gott men absolut ingen favorit. Jag avskyr rött kött. Det är enligt min mening inte färdiglagat.
Återigen en härlig kväll med prat och skratt och en lite lugnare hund ;)

Var även en vända i Mörrum igår hemma hos pappas dogs. Pysslade om Bella och de andra två samt alla valparna. Nu är det riktigt svårt att slita sig från dem. Ögonen vidöppna, de springer runt, morrar, försöker skälla, leker och busar. Och det är helt otroligt men redan har de fått en egen liten personlighet, eller säger man hundlighet? ;)

En underbar kväll slutade med att jag däckade på soffan, nöjd och belåten :)

Idag blir det grillning med mamms och Micke. Sen tar vi det nog lite lugnt i en dag eller två :)

Nu, soffjäs sen solstolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0