Tillökning!

Jag har ju glömt att berätta att det har blivit tillökning i Mörrum. Bella, pappas äldsta hund, fick valpar härom dagen. Ett hav av små svart/vita bollar. Dessa små underbaringar :) 8 stycken blev det, så vi hälsar Bessy, Bisse, Basse, Bosse, Bamse, Bonzo, Buster och Baloo varmt välkomna och håller tummarna på att alla hittar nya hem om tidigast 8 veckor :)

Min lilla terrorist här börjar bli stor. Det värsta av det värsta med tikar har kommit igång, hon har börjat löpa. Så numera gör jag inget annat än springer runt med en pappersbit i fickan och torkar bloddroppar överallt, hela tiden. Suck..
Och har man skämt bort den lilla fisen så som vi har gjort och låter henne sova i sängen får man ta konsekvenserna för det. Morsan har ordnat lite pensionärs-säng-skydd som nu pryder vår säng så fint. Hahaha! Ja jisses alltså.
Det här med löpningen för fasiken bara negativt med sig.. Dropp överallt, hon lyssnar absolut inte på någonting, det går inte att ha henne lös över huvud taget, hon går inte alls bra i kopplet som hon annars gör osv, osv, osv. En liten jävla PMS-hund med andra ord.

Gubben jobbar sista natten innan en underbar fem dagars ledighet väntar. Åh, jag bara älskar när han är ledig så länge. Massa mys och galenskaper, sällskap på promenaderna, någon att terrorisera och tjabba med ;)
Han har införskaffat sig en ajfån nu med ju. Det tycker jag är rätt roligt, i alla fall när jag får tillgång till den ;P Haha. Tjockis-appen kan jag hålla på med hur länge som helst och jag skrattar ibland så jag får ont i magen.

Ja just det. Jag fick brev från försäkringsbolaget för någon dag sen. Jag kan meddela att det blir ingen dator för fröken Svensson på vääääldigt länge. 2000 jävla ynka spänn får jag ut. Kul. Och enligt snubben på Koneo skulle datorns begagnat-värde vara ca 6000. Så på Måndag ska jag fasiken ringa och fråga vad det egentligen är som gäller..
Jävla skit är det. Alltid är det något som ska gå emot mig. Så jävla tröttsamt...

Säger grattis till storebror som fyller år idag (2:a april. Ja jag vet att det är 3:e nu egentligen, men för mig är det fortfarande lördagen den 2:a.)
Nu beger jag mig ut på natt-promenix för att sen krypa ner bland alla kuddar och täcken :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

åhh bebisar <3

2011-04-03 @ 21:37:42
URL: http://johanna-vinflaska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0