Vuxenpoäng!

Idag har jag deklarerat, det måste ju bara ge lite vuxenpoäng ;)
Jag hade turen på min sida i år också och får tillbaka istället för att betala. Puuh!
Alltid lika nervöst att öppna det där förbaskade brevet, men ja som sagt, det blidde positivt i år också.

I Onsdags skulle de bytt våra köksluckor, men det blev ändrat. Så jag håller tummar och tår på att det inte tar för lång tid innan det är gjort :)
Fläkten i badrummet som är kass ska kollas över av några ventilations-nissar på Onsdag. Hoppas verkligen de får ordning på det nu.
Och inte nog med det, det kommer ännu mer karlar och ränner här framöver. Vi har en jättekul händelse i badrummet. Fuktskada i duschen. Så på Fredag kommer de och river upp golvet där och ska torka skadan och göra iordning hela badrummet med nytt golv och nya väggar, vilket innebär att vi inte kommer kunna använda badrummet på x antal veckor. Kul va?
Får hoppas det är värt det, för jag tror det kommer bli förbaskat fint!

Golvet kommer bli svart och så vita väggar och en svart tegelstens-liknande bård. :)

Gubben är återigen och jobbar och jag har tillbringat senkvällen i Mörrum.
Pappsen jobbar och bad mig köra ut och gå ut med Bella en runda, ge henne mat, titta till valparna och Barrack o Axa. Dessa pälsbollar är ju underbara! Så det har blivit otroligt mycket hund-mys idag.
Och de små liven växer så det knakar. Det är nog inte länge till innan de öppnar ögonen och då är de oemotståndliga!


Min egna lilla terrorist är fortfarande helt okontrollbar. Öronen och huvudet har slutat fungera när vi är ute på promenad och det är så sjukt nervpåfrestande!
Jag ber till gudarna att vi kommer börja skita sedlar här så vi kan sterilisera henne så detta löpet blir det sista!
Rastlös till tusen är hon också. Visserligen är det rätt förståeligt med tanke på att hon absolut inte får springa lös nu för tillfället, men varför inte underhålla sig själv lite med någon av alla 1000 leksaker hon har?


Nu är det dags för en natta-macka sen beger jag mig ut på nattpromenad. Sen kryper jag och doggen min ner i sängen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0