Åsk-promenad

Nu är jag och Theia precis hemkomna efter en promenad med lite åska i bakgrunden.
I vanliga fall är jag jävligt rädd för åskan. Men när den är långt ifrån så har jag faktiskt lärt mig att tycka det är lite mysigt :)
Det har nog blivit ett måste på något vis. Om jag går och är skiträdd känner Theia det på sig och då blir hon också rädd för åskan. Och det vill jag verkligen inte. Så jag har nog mer eller mindre blivit tvungen att lära mig att inte vara så rädd :)

För ett bra tag sen köpte vi en halti eftersom Theia började dra så jäkla mycket. Efter ett tag slutade hon med det, men nu har hon återigen börjat med sitt dragande på promenaderna.
Min redan onda rygg samt axlarna klarar inte av dessa ryck, då hon blivit mycket starkare nu, så nu har jag återigen invigt haltin i hennes liv. Och hon tycker verkligen inte om den. Än.
Idag hade jag dock inte kopplet i haltin utan i halsbandet, just för att riktigt vänja henne vid att ha haltin på sig innan jag kopplar den.
Och jag märkte faktiskt skillnad bara haltin kom på. Hon drog inte alls lika mycket som hon brukar så bara att ha haltin på minskar dragandet väldigt mycket.

Theia har gosat ner sig i sin fåtölj och jag ska nog slänga mig lite på soffan innan det är dags för ett besök hos tandhygienisten. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0