Fina dagar!

Det har varit 4 bra dagar på rad nu med humöret på topp och energi i kroppen. Det tycker jag om!

I Fredags när gubben vaknat och hunden hade rastats och lämnats i Asarum begav vi oss ner till Eko, jag & mamma & gubben min. Fick med oss allt vi planerat utom en golvmopp. Tummen upp! Inga större fynd precis men massa bra att ha saker och vi hade kul. Det är det som räknas :)
Väl tillbaka i Asarum bjöds det på hemmabakad pizza som var supergod!
Kvällen avslutades med Geni-spel, prat och galenheter.

Hela Lördags-eftermiddagen tillbringades i Swinget hos Linda och Leo. Theia fick självklart följa med och busa med Ozzy. Massa fika, prat och skratt. Bus och mys med världens sötaste brorson. Tror inte det finns en goare unge!
Blev en promenad ner till ån för att mata ankorna. Massa mys :) Tack för en trevlig eftermiddag!

 


Blev en lugn och mysig kväll med gubben :)
Ja just det. Viktor hade varit iväg och kört svärföräldrarna och kommer in och berättar att det är en hund som lufsar runt här ute utan ägare och vi vet ingen här som har en sådan hund. Så vi kopplade den, gick runt och letade samtidigt som vi ringde polisen. Fanns inget folk tillgängligt i stan och de sa att vi skulle avvakta och ev. släppa hunden igen. Hallå eller? Det skulle jag aldrig kunna göra! Så det var bara att gå runt och vänta och hoppas på att de skulle ringa och säga att någon bil hade möjlighet att kolla chhippet på hunden.
Vi ville inte ta in den här eftersom vi själva har Theia, så hon fick gott vänta inne medan vi letade ägare. Efter ca 40 minuter sa jag till Viktor att gå hem till Thes igen och börja med maten så skulle jag fortsätta strosa runt. När jag är bakom polisstationen ringer telen och då är det polisen i K-krona som säger att det precis kommit in en hundpatrull i Karlshamn så jag skulle gå ner där så skulle de kolla om hunden var chippad. Vilket den var och efter ett tag kom ägaren så hunden kom dit den skulle. :)
Kändes riktigt skönt att han kom till rätta igen! Kan bara tänka mig hur orolig ägaren var. Men som sagt, han kom till rätta och det kändes bra att vi gjort en god gärning :)

Igår var det fullt ös. Besök i Korpadalen för semle-fika sen handling och hem för storstädning, bakning, matlagning. Och lite skallabank på det, mindre kul.
Väääldigt lugn kväll på soffan och jag råkade självklart somna en timme eller två :P Skööönt!
Fjöntade runt till efter fyra imorse innan ögonen släcktes totalt :P Vi är inte riktigt som vi ska på detta stället, men kul har vi ;)

Idag har det än så länge bara blivit promenad med doggen och lite mer bakning :P Hallongrottor! Mums!
Nu väntar jag på att gubben ska komma hem från affären sen hoppas jag det vankas lite mat snart. Lite senare kommer mamma och Micke för fika. :)

Så ja, 4 bra dagar än så länge och jag hoppas detta "braiga" håller i sig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0