Fullspäckat!

Igår var en händelserik dag med mycket att göra.
Allt började med 45 minuters promenad för att sen köra vidare till famor för massa prat och fika. När jag ändå var där lämnade jag min skit-bil till pappa så nu får vi hoppas att han får ordning på det snart. Kopierade även lite papper eftersom jag är för snål för att betala för det på biblan :P Så nu är alla papper iordning om jag får för mig att lämna iväg Theis till hunddagis några timmar.
Passade även på att kela lite med pappas doggs :)

Promenixade sedan ner till mamma och slängde mig lite på soffan innan handling och färd till stan stod på schemat. Sen var det mat-dags! Schnitzel, klyftpotatis och beasås! Muuums!
Passade även på att göra lite hundgodis då det blir fasiken så mycket billigare! En helt vanlig blodkorv, skär i tärningar/små bitar, lägg på bakplåtspapper och in i ugnen i ca 45-60 minuter. Sen är det klart! Och det var riktigt populärt ;)
Annars bestod kvällen av mys i soffan med lite snacks.

Idag har det också varit full rulle.
Pul och fix innan jag slängde doggen i bilen (ja, jag har fått låna en bil under tiden min ordnas) och körde till djuraffären i Asarum och köpte ett Retrieverkoppel. Nu jävlar är det slut på dragandet under promenaderna! Det ska vi inviga ikväll :) Kan tänka mig att det kommer bli en jäkla massa protester från min fyrbenta vän, men det är sånt man får ta.
Väl hemma från Asarum var det skogen som gällde. Fy för fan vad geggit och lerigt det var! Theia var allt annat än brun och vit när vi kom hem, snarare svart och grå.
Promenaden blev lite längre än vad jag tänkt då jag med mitt jävla lokalsinne lyckades irra bort mig lite. Efter ca 40 minuter tänkte jag "vafan, var jag inte här för en stund sen?" Jodå, jag hade gått i en cirkel och insåg sedan att jag skulle gått höger istället för vänster. Jaa, det är inte lätt att hitta rätt! Framför allt inte nu när man inte kan förlita sig på stigar som finns i snön då den är borta. =/ Men ja, vi kom hem i alla fall. Haha! Och då var det bara att slänga Theia i duschen igen.

Nu sitter jag här och väntar på Sofie som ska komma på fika :)
Var alldeles för länge sen så jag kan tänka mig att det blir en hel del tjattrandes.
Och ikväll kommer SIS på fika efter hennes jobb! Aaah, det var också hur länge som helst så vi har också en jävla massa att ta igen.
Truten kommer gå på högvav och det ska fikas som aldrig förr!

Åh, pratade med Viktor förut och jag var helt säker på att det var den 16:e han skulle komma hem. Men det visade sig att det är inte förrän den 17:e :( Vilken slag i ansiktet! En hel extra dag utan gubben! Vafan!?
Idag hade de varit ute på en snorkeltur och var lyckas han göra det första han gör? Jo, bränna sig på en manet. Suck.. Jag är inte förvånad. Det ska vara han till det ;)

Jaa, det var väl vad som hänt och kommer hända för tillfället
så vi sätter punkt här

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0