Sol!

Aaah, vilket väder! Lite ny energi pumpar runt i kroppen och det behövs! Hoppas att det håller i sig.

Thesan och jag har precis varit ute och gått i ca en timme i solskenet och det var underbart! Tänkte vi skulle tagit en sväng i skogen men efter turen där igår ville jag inte ge mig in på det idag igen.
All snön har i stort sett töat bort med hjälp av allt regn som kom natten till igår så jag behöver kanske inte nämna att det var otroligt blött och lerigt? Och vad gör min hund när kopplet åkte av? Jo, hon far runt som en illtotting i pölar av både vatten och lera, springer runt som en toka och jagar löv och bryr sig inte det minsta om vad hon plaskar runt i. Inte nog med det, hon ger sig ut på en snö/isfläck som har överlevt töandet och vad händer när 17 kilo hund står på den? Jajjemän, det ger vika. Och ni kan ju gissa vad som var under is/snöfläcken. Just det, LERA! Jag har nog aldrig sett en skitigare hund! Men jag kunde inte göra annat än skratta när jag såg hur roligt hon hade.
Väl hemma var det inte mycket att be för, jag slängde av mig till underkläderna, lyfte doggen i selen och svisch in i duschen. Den har inte varit populär men igår gick det faktiskt förväntansvärt bra. Hon satt lugnt och stilla och försökte tugga i sig vattenstrålarna från duschslangen. Så ja, det blev en blöt och skitig eftermiddag igår.

Än så länge idag har det som sagt bara blivit promenad. Älsklingen har ringt så vi har pratat massor och jag saknar ihjäl mig! Och det värsta är att det har bara gått 4 dagar sen han åkte. Det har känts som en evighet! Och det värsta är att det är 10 dagar kvar innan han kommer hem. Vilket mög! :(
Inatt när jag gick och la mig kände jag mig så otroligt ensam.. Konstigt med tanke på att både hund och mamma låg jämte. Men så är det när ens andra hälft är borta.
Jag är inte hel utan Viktor.

Snart börjar det bli dags för att göra lite nytta idag.
Ska snart köra till Mörrum och lämna min kassa bil-jävel till pappa så han kan fixa den så jag slipper sitta låst här. Är rätt drygt att inte kunna ta sig någonstans utan att behöva gå, och det tycker jag fanken att jag gör tillräckligt som det är :P Haha!
En fika hos farmor har jag även planerat, utan att hon vet om det ;)

Mörrum nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0