En liten dum en som är smart?

Ja, jag talar naturligtvis om doggen min.
Hon är en av de knäppaste hundar jag varit med om. Hon är trög, men på ett smart sätt.
Hon är så dum ibland så man blir mörkrädd, massa konstiga ideér och olika hittepå, mestadels sånt hon vet att om absolut inte får göra. Typ gräva på golvet, vända mattor och bita på undersidan. Ja, såna idioti-grejer. Samtidigt som hon gör dessa dumheter tittar hon på en på ett finurligt sätt precis som om hon tänker : "haha, titta vad jag gör".

I förrgår körde jag lite träning här hemma i brist på annat att göra. Tog lite frollic och korvbitar och tänkte att "nu ska vi se om du är så dum som du verkar". Efter ca 20 minuter hade vi tränat in kryp, vacker tass, give me five, vinka och "dutt". När jag säger "dutt" och håller fram handen trycker hon nosen mot handen och så får hon godis. Någon gång kan det kanske vara bra? Haha. Så ja, egentligen är hon rätt smart den lilla terroristen. Om inte annat så är hon lättlärd när hon väl lägger manken till.

Har även försökt träna in så hon sick-sackar mellan benen när man går. Det går lite sisådär, men vi har all tid i världen på oss att träna.
Rulla runt har jag också försökt med henne, men där har hon inte fattat galoppen.
Försöker komma på lite annat kul att träna in när detta andra sitter som det ska. Förslag?

Nu kör vi lite träning till innan vi tar natt-promenaden för att sen krypa till sängs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0