Pust!

Äntligen har jag parkerat röven på soffan. Guuud vad skönt!
Här har det varit full rulle sedan i eftermiddags.

Först blev det en lång studs-promenad i skogen och en sväng vid vattentornet med gubben min och doggen. Hoppade runt och busade, vi sprang iväg och gömde oss så Thes fick leta upp oss, pinn-kastning och så har jag försökt lära mig busvissla utan att använda fingrarna. Går sådär :P Haha.

När vi kom hem brain-stormade vi lite och försökte komma på vad vi skulle ha till middag. Att det alltid ska vara så svårt!?
Efter mycket tänkande och letande på nätet bestämde vi oss för köttfärslimpa, potatis, sås och rivna morötter i mängder! Fy fasiken så gott det blev! Jag hade nog kunnat äta ihjäl mig på rivna morötter. Framför allt när de var så goda och saftiga som de vi hade idag :)

Uppsvullen som en padda bestämde jag mig för ett race i duschen och det var förbaskat skönt!
Fick ett litet ryck sen och fållade de nya gardinerna till vardagsrummet. Resten av gardinerna som jag fuskat lite med och bara nålat upp tog jag också i samma veva när jag ändå höll på. Så nu är det som det ska va :) Och fint som fanken är det!

Blev så sugen på en kladdkaka efter allt ståhej här och bus med doggen så det slängde jag ihop. Dock hade vi bara 2 matskedar kakao, jag behövde fyra. Vad gör man? Jo, man blandar ut det i o'boy :)
Nam nam nam, men det är självklart godare med enbart kakao. Men som de säger ; Man tar vad man har. 

Håret är plattat så nu är det under kontroll. Japp, har man sånt knasigt hår som jag måste det plattas efter varje tvätt. Gör jag inte det ser jag ut som en pudel som haft rajtantajtan i en torktumlare. Haha.
Men som sagt, nu är det under kontroll och jag är så jäkla glad att jag fick mig en Babyliss iCurl i julklapp. :) Volym och spikrakt i ett enda drag. Underbart!

Nej, lite tv och slapp nu innan natt-promenaden med Theia.
Sen kryper vi nog upp i sängen alla 3 och myser natten lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0