Kors!

Återigen har det gått ett bra tag utan uppdatering.
Det har väl inte hänt så värst mycket sen sist. Är långledig och ska inte jobba förrän på fredag. Skönt som fanken men ändå lite halvsegt.
Dagarna har gått åt till det gamla vanliga så som hund, hem och gubbe. Mer eller mindre. Haha!

Var uppe i Svängsta hos mina underbaringar härom dagen. En hel eftermiddag med fika, sol, massa prat och skratt, bus med Leo-fis och bad i poolen. Och jag tror banne mig jag och Linda/Hanna hade mer roligt i badet än Leo. Haha, vi är inte kloka och det tror jag alla andra också tänkte som såg oss. Men en förbaskat rolig eftermiddag, det hade vi :) Och det tackar jag för!



Annars har dagarna som sagt varit väldigt lugna.

Förutom i Tisdags. Theia fick ju som sagt vara på Tassa På eftersom både jag och Viktor behövde sova då vi båda skulle jobba på natten.
När vi hämtar henne säger de att allt har gått jättebra och hon har lekt och busat med de andra hundarna. När vi kommer hem efter vi hämtat henne är hon inte alls sig själv.
Hon var nervös, spänd, orolig och otroligt vaktig med sina tuggben. Det var en helt annan hund vi fått hem.
Vi tänkte att det kanske bara varit mycket idag med lek, promenader osv så vi trodde det skulle gå över till nästa dag. När vi kommer hem på morgonen är hon fortfarande inte sig själv och då börjar vi bli lite oroliga. Det var liksom inte samma Theia.
Framåt eftermiddagen var det fortfarande ingen förbättring av denna nervösa, vaktiga hund så jag bestämde mig för att ringa till Tassa På. Då visar det sig att Theia och en annan hund rykt ihop och att personalen då hade satt in Theia i en bur där hon suttit själv hela dagen.
Då tog det hus i helvete och fröken Svensson blev minst sagt fly förbannad eftersom vi sa till dem första gången vi lämnade Theia där att om det händer något eller om hon inte kan vara med de andra hundarna att de ska ringa till oss så vi kan hämta Theia. Det är ju bättre att hon sitter här själv än där liksom.
Dagen efter blev jag uppringd av ägaren av Tassa På och vi pratade en lång stund och enligt henne var det en helt annan historia. Då var det helt plötsligt att Theia legat under ett bord och en annan hund hade kommit infarande där och röjt runt och Theia hade sagt ifrån att nu räcker det, så som hundar gör. Och hon hade heller tydligen inte suttit i bur hela dagen, utan bara någon timme.
BULLSHIT säger jag om det, det tror jag inte ett skit på. Jag tror varken på den första eller andra versionen av detta. Jag vet inte vad jag ska tro eller vem jag ska tro på.

Jag tog Theia och körde ner där för att prata och få tillbaka mina pengar och när vi kom dit ville inte ens Theia gå innanför dörren. Gångerna innan har hon knappt hunnit ut ur bilen innan hon varit inne.
Så det är ju något som har hänt där. Frågan är bara vad.

Men jag är jävligt besviken över detta.
Och framför allt besviken över att de säger att allt har gått jättebra och sen visar det sig att det inte har det och jag får två olika versioner av vad som egentligen har hänt...
En sak som är säker, det är ju att något har hänt där eftersom hon varken ville gå in där när vi var där och att hon varit otroligt nervös och spänd samt vaktat sina tuggben som hon aldrig tidigare gjort.
Så, Theia kommer aldrig mer vara på Tassa På. Så är det bara.
Då är det bättre att hon sitter själv hemma. För här har hon det bra i alla fall.

Kan ju avsluta detta upprörande inlägg med att hon nu, nästan en vecka efter, nästan är sig själv helt och hållet igen. Inte riktigt, men nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0