Vilken dag!

Dagen kunde börjat bättre.
Idag var det Östralycke klockan 10 som gällde, och för att hinna med morgonfix, frukost och långrunda med Theia för att lämna henne hemma själv med en sovande husse hade jag satt klockan på 07.
Men inte fan vaknade jag när klockan ringde utan vaknade istället kvart i nio! Stress! På med ett ansikte och kläder, packade väskan och tog ett päron i farten, slängde ner grejer till Theia i en påse och sprang över vägen med hund och påse till mamma som så snällt ställde upp som hundvakt. Så efter en stressig start ordnade sig allt rätt bra :)

Informationen på Östralycke har jag hört 5 år på rad nu så det var rätt segt.
Ännu segare var att vi hade nästan 2 timmars lunch! Drog med mig Sis in till McD för att käka :) Mysigt att sitta och prata skit om allt och ingenting. Det är saknat!

När jag var klar i Asarum blev det handling sen hem för att ordna middag till gubben min innan han skulle till jobbet :) Pannkakor med glass och jordgubbar. Medan han avnjöt maten stack jag och mamms till ÖoB och Karlssons i Bräkne-Hoby. Var hemma en sväng på 10 minuter och körde sen till Mörrum för att köpa blommor.
Väl hemma igen hängde jag med bort till henne och gjorde pannkakor till oss också. Självklart med glass och jordgubbar :)

Varit ute på kvällstur med Theia, kollat lite webb-tv och nu tror jag minsann att jag ska slänga mig lite på soffan och krypa in i sängen sen.
Imorgon är det återigen en händelserik dag.
- Info-träff på Ekegården 13.30. Först långpromenad med doggen.
- Snabb sväng till Karlskrona efter ovanstående för att inhandla födelsedagspresent till mamma som fyller år på torsdag.
- Det vanliga ; handla, mat, ev. lite städ. Dusch, säng. Och hund.

Jisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0