Nemen kors!

Det var värst vad jag varit frånvarande!
Får la ta ett litet race av vad som hänt på senaste..

Visserligen är det inte överdrivet mycket som har hänt, men lite ljus i vardagen har det allt varit.

I Torsdags var det äntligen dags för skogspromenad med Babbe och Bob. Jag har nog aldrig tidigare skrattat mig igenom en hel skogsrunda. Riktigt roligt att prata skit med en härlig gammal vän och se två totalt galna dogs flyga runt som om själva fan hade stuckit dem i röven med en eldgaffel.
En härlig eftermiddag med underbart sällskap och fint väder :)

Nosgrimman som jag köpt till Theia har även invigts ute. Och det go vänner var inte populärt över huvud taget. Men det hade jag även förväntat mig. Efter några tappra försök, massa beröm och MYCKET godis går det bättre. Det går inte bra, men mycket bättre. Övning ger färdighet. Vid varje kvällspromenad får hon ha den på sig i ca 5-10 minuter så vi jobbar på det :)
Selen som hon brukar ha har legat på hyllan en del nu. Funkar mycket bättre att korrigera och styra henne med ett brett halvstryp. Så nu är det träning, träning, träning. Nu ska det lilla hundskrället växa upp och gå vettigt ute.

Gubben har varit ledig nu i fyra dagar så det har blivit massa mys, rännande i skogen, mat och galenskaper. Därav bloggtorkan.
Hans dator blev sjuk och fick en rensning. Typiskt. Inget skojs finns kvar, endast internet. Jag bör varken ta hem msn, någon film mm då det inte finns något virusskydd inlagt än. Det är lite halvtrist.

Även jag har åkt på något skit. Vad vet jag inte än. Började för några dagar sen med en fruktansvärt irriterad hals. Kändes som ett hårstrå fastnat och killades. Dagen efter visade det sig att så var inte fallet. En vit liten äcklig prick har bosatt sig där och bestämt sig för att göra ont. Idag har han fått en sambo så numera är det två som bor där och irriteras, killas och svullar.
Feber har det inte kommit något än, dock lite förhöjd temp. Men jag hoppas att prickarna försvinner och halsen blir bättre. Jag är inte alls sugen på halsfluss och har varken pengar att lägga på varken läkarbesök eller penicillin.

En glad nyhet mitt i inflytten i min hals. Min kära moder har fått en lägenhet här i området :P Så den första juni är det inflytt och det tycker jag är förbaskat roligt! Så länge som hon har väntat på en marklägenhet. Härligt härligt!

Annars är det nog inte så mycket nytt som bör tilläggas..
Gubben är på jobbet, hunden härjar runt och jag ska krypa ner i soffan med filtar, isvatten och en sjujävlar stor godispåse och kurera mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0