Och nu då?

Vad fasiken ska jag hitta på nu då?
Gubben har kört till jobbet, hunden är rastad och sover, maten är äten och disken är diskad. Hm, hm, hm.. Tråk, tråk, tråk.

Aah, igårkväll blev det underbart god mat! Gubben lagade Boeuf Bourguignon och det blev så sjukt gott! Han är en riktig liten jäkel på matlagning, den där Hansson ;)
Jag åt alldeles för mycket, det såg ut som jag hade värsta gravid-magen och jag trodde jag skulle spricka! Bokstavligt talat! Men det var lätt värt det, för det var som sagt gudomligt gott!

Fick ett samtal från Korneo igår gällande min dator. Den är total-körd... Var moderkortet som var paj och det kostar 5000 för ett nytt, de vill ha ca 2000 i arbetskostnad vilket ger en summa på 7000.
Datorns begagnatvärde är värderat till 6000 vilket innebär att reparationskostnaden överstiger datorns värde = försäkringen täcker inte.
Blir man inte överlycklig när detta händer en dator som är knappt två år gammal? Jag är fruktansvärt sugen på att ringa till HP och berätta hur jävla kasst detta är.
Så ja, jag får helt enkelt vänta och hoppas på att jag får ut pengar för datorn istället från försäkringsbolaget. Dock blir det ju inte i närheten av de pengar som behövs för att köpa en ny.
Självrisken är på 1500 som de drar av från pengar jag kommer få ut (ca 6000) Så det blir väl 4500 jag får tillbaka (HOPPAS JAG) och det får jag fan ingen vettig dator för... Jävla piss, skit och MÖG!
Nu är jag trött på min jävla otur med allt!

Så tills jag börjar skita pengar får jag nöja mig med att dela stationär dator med gubben. Vilket visserligen inte är några problem när han jobbar. Men när han är ledig är det fan inte lätt att få tillgång till datorn ;)

Lite ryggträning på soffan? Ja, det låter som en bra idé.
Först bjuder jag på en bild som visar hur galen vår hund är i pinnar :



Har hon väl fått dille på en pinne är det inte lätt att få henne att släppa den ;P
Spelar ingen roll om husse tar tag i benen och försöker dra bort hunden, pinnen den åker med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0