Duktiga vovve!

Igår var vi återigen på Brukshundsklubben, jag och lillThesan. Massa kontaktövningar, att hunden ska sätta sig när man stannar och ta kontakt, fot, vändningar, platsträning, gå sick-sack mellan hundarna medan de ligger ner, hoppträning, apport-träning och inkallning. Vi hade otroligt roligt och Theia var sjukt duktig! Inga tramsigheter utan hon visste vad som skulle göras, hur hon skulle göra och hon gjorde det utan problem. Snacka om att jag var stolt när vi körde hem strax efter nio :)
Nu har vi bara två träffar kvar sen är kursen helt slut... Det kommer bli dötrist att inte ha de tillfällena att se fram emot. Har stora funderingar på att gå fortsättningskursen men det blir förmodligen inte förrän till hösten. Men då får jag se fram emot det istället :)

Viktor har gått på sitt jobb-pass igen och nu suger det ännu mer än vad det brukar göra. De har fått ändrade arbetstider och idag började han redan klockan 16. Fruktansvärt! Känns som om det blir ännu mer ensamtid nu än när han började klockan 19...
Inte mycket att göra åt, gilla läget och göra det bästa av det.

För övrigt är jag rätt orkeslös. Energin är som bortblåst och lusten till allt åkte med.
Snart tar jag doggen på en långpromenad sen är det nog dags att försöka fixa lite käk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0