Galen skogsrunda!

Eftermiddagen tillbringades till skogs med Babbe och vovven Bob.
Fullt ös på vovvarna som for runt som galningar och mattarna (? haha) fick sig många skratt och pratade som aldrig förr :)
När vi närmade oss slutet av rundan villade vi bort oss lite. Eller ja, vi visste var vi var men inte riktigt hur vi skulle komma ut från skogen till cykelbanan :P Det slutade med att vi befann oss vid det äckligaste träsk-sjö-liknande ställe jag någonsin sett, som blockade cykelvägen som väntade på oss ca 100 meter bort. Och lukten ska vi inte bara prata om! Fy för fan!
Fötterna sjönk ner så skorna blev mer eller mindre träsk-bruna och vi skrattade så vi höll på att dö. Skulle försöka hoppa över den smalaste delen vilket slutade med att jag klängde mig fast vid ett träd för att inte sjunka ner, Babbe skrattade så hon höll på att dö och Theia for ner i träsk-geggan och höll knappt på att komma upp. Mitt i allt detta far Bob ner i sörjan också samtidigt som Babbe på något vänster lyckas spela in ett filmklipp av detta.
Ja jisses, ni kan ju bara tänka er!
Och tro det eller ej, men vi kom över till cykelvägen efter lite skogssnirklande och hopp över gyttja.
Film-bevis finns på Facebook. 

När jag och vovve-liten kommer innanför dörren möts vi av gubben som stirrar på oss (kan tillägga att den brun/vita hunden var grå-svart-brun och mina skor var svarta och byxorna gyttje-bruna och vi luktade as) och utbryter "Vad har ni gjort egentligen"
Hunden åkte in i duschen och fick världens skrubbning med både klorhexidinschampo och hundschampo, koppel och halsband tvättades, kläderna slängdes i tvättmaskinen, skorna åkte i mammas maskin och tillslut kunde även jag skrubba av mig i duschen...

Som sagt, jag skrattade så jag höll på att DÖ och detta var nog utan tvekan den roligaste skogsrundan ever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0