Det var inte såhär det var planerat...

Igår kväll bestämde jag och gubben att vi skulle tillbringa dagen på Öland och även ta en sväng inom Kalmar.
Imorse hoppade jag upp och började greja och fixa. Rätt som det är börjar helvetet. Maginfluensa (?) !!!!
Magen hade slagit bakut, jag mådde fruktansvärt illa och tillslut gick jag och la mig igen. Låg inte länge förrän det var dags att kyssa toastolen. FRUKTANSVÄRT! Detta är första gången på 9 år (!!) som jag har spytt och jag hade faktiskt glömt hur överjävligt det är. Självklart börjar jag böla som ett litet barn. Dels för att jag var sjuk och dels för att vi helt enkelt fick ställa in våra Ölands-planer.

Det är ju så jävla typiskt vår otur.
Vi har sagt i ca 3 år att vi ska åka över till Öland när det är Skördefest, men det har alltid kommit något i vägen. Men i år klaffade ju allt så bra och sen skiter det sig samma dag. Bokstavligt talat..
Jag är så trött på detta.
Och som en vän skrev på FB : Har ni någon förbannelse över er?
Japp, jag tror banne mig det..

Så istället för att köra runt och mysa på Öland, strosa runt på Baronen och Lagerhaus i Kalmar har jag legat hemma på soffan och varit superdålig.
Sovit, snurrat, gnällt, bölat och sovit lite till.
Vilken tur att jag har världens bästa sambo som har tagit hand om vovven, kört till Apoteket åt mig och pysslat om mig. Alla skulle ha en egen Viktor :)

För en liten stund körde jag ner till City för att köpa lite yoggi, cola och glass. Kände att jag verkligen behövde ut och få lite luft.
Men nu börjar jag undra om det inte var en dålig idé att både ge mig ut och dessutom äta..

Uscha. Ni förstår att det är sjukt synd om mig idag va?
Och jag har haft många nära-döden-upplevelser idag ska ni veta..

Nu ska jag bädda ner mig i soffan, ta en illamående-tablett och sutta på lite isbitar. Eller nåt.
Jag ska i alla fall tycka synd om mig själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0