Lathund blir packåsna

Nu är det dags att lill-hunden får göra lite nytta på promenaderna.
Idag har jag varit iväg och köpt en hund-ryggsäck på Mankis i Asarum. Skulle blivit en klövjeväska men det fanns inte och denna var billigare :) Och säkert minst lika bra!



Inte sådär jättepoppis att ha på sig inomhus. Haha. Dumma hund :P
Men jag hoppas att det går bättre ute :)
Dags att få hundskrället att jobba lite och bygga lite extra muskler :)

Och ja, hon är grön i ögat pga utvidgad pupill från ögondropparna. Hon ser inte klok ut! Hahaha!
Apropå dropparna... Vilket ståhej vi har haft, som jag har skrivit om innan.
Det går lite bättre nu, till och från. Vi har lagt ner brottningsmatcherna och "lugnande" tabletter. Ibland går det att smyga in en droppe och ibland går det med hjälp av bus med en liten pet-flaska.
Hon ska ju som sagt ha 6 + 1. Har vi tur lyckas vi få i 4 + 1...
Imorgon är det dags för återbesök i Växjö och jag håller tummar och tår (och det hoppas jag att ni också gör) på att såret i ögat är läkt och att vi slipper fler ögondroppar..
Uppdatering kommer självklart imorgon. Eller på Onsdag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0