Barnvakt

Ikväll är jag barnvakt. Mamma Hanna/Linda behövde åka iväg och frågade om jag kunde ställa upp och passa lillfisen. Självklart! Det är ju så roligt :)
Känns inte bra de gånger man får tacka nej, men så fort jag har möjlighet tar jag tillfället i akt att passa brorsonen. Underbara unge!



Igår blev det lite av en segdag. Typ semester-från-semestern-dag :P Enda nyttan jag gjorde var att tvätta vilket verkligen behövdes! Handlade lite gjorde jag också sen stack jag till Mörrum för att hälsa på farmor, pappsen och hundarna. Även Viktor kom in på en snabb-kaffe :) Sånt gillar vi!
Kvällen tillbringades på soffan med en skål popcorn och ett glas hallonsoda. Mums :)

Idag har jag varit såååå seg. Vaknade strax efter åtta, gick upp vid nio och bums ner i soffan och här har jag legat i stort sett hela dagen. Haha. Jävla soffpotatis!
Ikväll är Viktor iväg och jobbar igen.. Tråk, tråk, tråk. Men nu har han bara denna natten och imorgon sen har han semesteeer! Det ska bli så härligt att ha gubben hemma hos sig varje kväll i 4 veckor :) Härligt!

Gaaah. Jag har så tråkigt. Gubben jobbar som sagt, Sis jobbar, Leo sover, mamma är på Öland osv osv. Stackars mig! :P Haha.
När brorsonen har åkt hem igen ska jag i alla fall slänga mig i duschen och raka bort vinterpälsen jag lyckats skaffa mig på benen. Haha. Behöver verkligen gå loss med rakhyveln. Prova vax kanske? Hmm..

Imorgon är det dags för jobb igen efter 5 (!!) härliga lediga dagar. Och nu är det bara tre veckor kvar sen är man återigen arbetslös. Suck.. Det suger verkligen. Vad ska man hitta på med sitt liv egentligen? Ta sig ett skitjobb i en affär? Gå med i bokningen? Njaa.. Börja plugga igen? Jag börjar få lite smått panik och känner att det verkligen börjar bli dags att jag tar tag i mitt liv....

Äh, det gör vi en annan dag. Nu blir det en cigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0