Seg-Söndag

Idag har det varit en riktig slapp-dag.. Vaknade vid 9 och degade runt här till ca 12, då begav jag och Sis oss in till City för att handla lite.
Eftermiddagen har även den bestått av seg. Dock har jag pysslat om mig själv lite med dusch, hårtvätt, rakat benen, fixat fötterna och klippt av mig naglarna.  
:( Inge bra att jobba i vården med för långa naglar. Kan ju klösa ut ögonen på folk :P Haha.
Lat-mat blev det idag också, slängde ihop lite hamburgare och pommes sen fick det helt enkelt duga :P Får blir lättare maträtter nu när Viktor jobbar nätterna. Det är ju hans frukost så jag står inte och gör värsta middagen när han inte äter så mycket :P Sen orkar jag inte stå i typ en timme i köket när det är så varmt ute.

Just det, jag var ju och tog ut min tandställning i onsdags innan jag skulle börja jobba. Det gick kanon och gjorde inte ont alls, varken att ta ut den eller efter. Däremot kändes det väldigt obehagligt när den väl var ute. Det var liksom något som fattades :P Men nu har jag vant mig och äntligen kan jag äta äppel på riktigt vis, det vill säga att bara ta det och bita i det :D Det har jag inte kunnat göra på över 3 år. :P
Får ta och slänga ut en bild på det slutgiltiga resultatet, men när det blir kan jag inte säg :P
Det kommer inte bli så mycket bloggande i veckan som kommer. Jag jobbar nämligen måndag-torsdag sen är jag ledig på fredag sen jobbar jag lördag-måndag. Så bild kommer när det kommer helt enkelt :P
Jag vet en som kommer vara väääldigt trött om en vecka...

Gaah, det är så jobbigt att ha en sambo som jobbar natt. Det blir lite ensamt ibland.. På dagarna sover han och på kvällarna är han på jobbet. Han går och lägger sig i stort sett när jag stiger upp eller när jag stuckit till jobbet, sen rullar det på så.
Men en positiv sak med hans natt-arbete är att all tid vi får tillsammans blir lite extra speciell på något vis :)

Nu tror jag minsann att jag ska ta mig lite glass och gosa ner mig i soffan, titta lite på tv sen ringa till gubben min och säga hur mycket jag älskar honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0