Vilken jävla söndag!

Igår efter kvällens otroligt svettiga jobb åkte jag, gubben min, sis och hennes sambo till Pukavik för ett kvällsdopp. Härligt som fan! Och äntligen har det blivit lite värme i havet!
Hann knappt mer än doppa oss förrän vi såg första blixten, sen blev det ett jävla rännande eftersom gubbarna ville se åskvädret och alla blixtrar. Körde en jävla runda och tillslut hamnade vi vid Gungvala vid en åker men världens utsikt. Häftigt att titta på men jag hatar åska :P
Rätt som det är flyger det förbi en jävla massa blåljus så vi hoppar in i bilen för att stilla vår nyfikenhet. Tappar bort blåljusen, vänder om och möter då ett till. Så vi for efter och hamnade i Hallandsboda, som det är skrivet om i Blt, där det rök utav bara fan i ett hus.
Eftersom vi inte hade något bättre för oss så blev vi stående där för att titta på branden. Fy fan vad hemskt =/ Hela huset blev totalförstört och det slutade med att allt brann upp.
Men jag måste erkänna att det var en upplevelse att se ett hus bli totalförstört av en brand. Vi kom precis efter brandkåren, kort efter larmet kommit, och stannade kvar till övervåningen rasat ner.
Va faktiskt lite jobbigt att se hela händelseförloppet.. Kan inte ens föreställa mig hur det var för husägarna att se sitt hus brinna ner. Alla minnen, allt man samlat på sig, allt som betyder något, alla foto, allt man byggt upp under flera år bara försvinna på loppet av ett par timmar... Jag känner verkligen med dem..

Från det ena till det andra, nu är jag jävligt trött på denna kvava, tryckande värmen som är nu. Visst fan är det härligt med sol, bad och värme. Men det får fan finnas gränser! När det inte går att andas, man blir totalt genomblöt på jobbet eller svettas av att bara sitta stilla är gränsen nådd för längesen! Nej, friskare och mer behagligare luft tack!
Tycker så jävla synd om pensionärerna.. De lider något fruktansvärt! Alla de jag varit hos nu dessa tre dagar jag jobbat lider något otroligt! Tänk alla dem som är sängliggande och ännu sjukare än dem jag är hos.. Nej stackars människor!

Har jobbat ännu en kväll och den har varit lika olidlig som de andra dagarna.. Usch och fy.
Efter jobbet skulle det bli kvällsdopp, men när vi väl kom ut till Sternö var det ingen som ville bada och det slutade med att vi hamnade vid Tallen vid Långasjön. Heeell no säger jag till insjöar. Det är så  ä c k l i g t! Sumpig botten, varmt äckligt vatten som inte svalkar osv. Usch nej, antingen får det va havet eller blir det inget alls.
Och totalt uppäten av mygg blir jag alltid vid sjöar också. Fy fan vad myggbiten jag är! Gaaah!!

Nu har gubben min börjat jobba igen.
4 nätter sen är han min igen :P Haha.

Snart är det dags för sängen. Sjukt jobbigt att sova i denna värmen. Tacka fan att vi har golvfläktar :P Haha.
Vi hörs när vi hörs!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0