Hundutställning

Idag var det dags för hundutställning i Eringsboda. 07.00 började färden och jag kan säga att mina ögon BLÖDDE! Inte bokstavligt talat, men jag var så sjukt trött! 4 timmars sömn, det var vad jag fick inatt. Usch och fy!

Iaf, det var första utställningen för Barrack och Axa. Bella fick stanna hemma då hon redan är så bra hon kan bli :P

Hanarna tas alltid först och det blev rätt snabbt Barracks tur. Jag hade bestämt mig att gå med honom och så blev det. Han gick så otroligt fint! Han verkligen skrittade fram, precis som dom ska. Och han gick fot hela tiden, vilket han inte alls är intresserad av att göra annars.
Gick runt i ringen under tiden som domaren gav sitt utlåtande : Utmärkt typ och självklart en etta! Så fruktansvärt roligt! Efter alla i hans klass visat sig för domaren togs alla ettor in, 3 stycken. Där blev han placerad tvåa vilket också är jättebra med tanke på att han bara är 11 månader och det var hans första utställning. Skitroligt, verkligen!
Just det ja, det som satte stjärnan över i:et var att han fick HP, hederspris. Delas ut till hundar som är lite "extra" och av utmärkt kvalitet. HÄRLIGT!

 Min fina kille :)

Efter hanarna var det dags för en paus med lottdragning och fika innan det var damernas tur. Pappa gick med Axa, aka Ploppan, och även hon gick sjukt bra. Hon överraskade mest eftersom hon typ halvt ålade sig fram på ringträningarna. Men jäklar vad hon gick fint och sträckte på sig, verkligen "titta på mig". Haha.
Det gick dock inte lika bra för henne som för Barrack. Men hon fick en etta och blev bedömd som Mycket god typ. Dock tyckte domaren att hon var lite liten, men som sagt, hon är knappt 10 månader så vi får se om hon växer till sig lite :)

 Lilla Ploppan :)

Något som var riktigt kul var att folk kom fram och gav beröm för våra, eller ja pappas, fina hundar :) Sånt är alltid roligt!
Och vilket väder vi haft! Soligt, varm och härligt! Galet underbart!

Är lite putt över att jag inte hade min kamera med mig, men den fick stanna hemma idag eftersom jag skulle gå med Barrack och det är så satikens dammigt där uppe. Så ja, skönheten fick stanna hemma så jag får nöja mig med dessa lite äldre bilder.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ahaa :) Trivs ni bra?

2010-05-04 @ 20:47:35
URL: http://mindily.blogspot.com
Postat av: pinky

ja, och nu finns den där :D haha, bara att söka på YMCA - don cesar

2010-05-04 @ 23:01:13
URL: http://madelenegyllen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0