Torsdagskvällen

på brukshundsklubben gick över förväntan. Bitvis var hon jätteduktig, lillstumpan! Fick bra kontakt och sitt-ligg övningarna gick överlag bra! Visst blev det lite protester från doggen, några småfjönterier och det var inte alltid roligt att lyssna på matte men som sagt, överlag tycker jag det gick jättebra!
Jag är faktiskt förvånad att hon var så duktig som hon var med tanke på att hon älskar allt som rör sig samt att hon löper och tidigare varit omöjlig pga det. Så jag är absolut nöjd med doggens prestationer och kvällen som helhet. Absolut mer plus än minus.
Och ja, jag slapp skämmas. Theia var absolut inte den värsta :)

Igår var det fullt av hantverkare här och rev ut hela badrummet. Blev även en service av ventilationen så jag hoppas det funkar som det ska nu.
Usch ja. Det ser ut som om självaste fan röjt runt här med hela släkten. I badrummet finns nu endast en fläkt-mojäng som ska torka fuktskadan i duschen samt en toastol som inte sitter fast i golvet.
Åh vad jag längtar till renoveringen där är klar. Före- och efterbilder kommer! :)

Asså vilket underbart väder det var igår! Viktor fick fart på mig efter många om och men, så vi tillbringade dagen på baksidan med att göra iordning och ja, det tar sig :)
Jag tog mig på att rensa bort ogräs som av någon rolig anledning väljer att växa mellan stenplattorna. Inte kul. Dock sjukt skönt att jag satt där ute i 5 timmar varav bikini-överdelen var på hälften av tiden. Fattar ni, BIKINI! HUR UNDERBART!? :)

Nu ska jag strax bege mig hem till min gamla söta farmor och tillbringa min dag åt att baka åt henne.
Det är så sjukt längesen jag gjorde det, och jag måste erkänna att jag har allt lite dåligt samvete över det. Nu slår jag två flugor i en smäll. Lättar lite på mitt dåliga samvete och bakar massor inför farmors 90-årsdag.

Men först ska jag ge en puss till hunden och en till gubben :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0