Trött, lat eller bara en fix idé?

Theia hon är bra konstig.
Hon är ute på baksidan och ligger och latar sig i solen på eftermiddagarna. När det börjar bli svalare går vi en liten promenix och sen däckar hon som en klubbad säl när vi kommer hem och kan ligga och sova i stort sett hela kvällen. När det sen närmar sig framåt småtimmarna miss i nassen och vi ska gå natt-rundan innan vi kryper till kojs, vad gör hon då? Hon går sisådär 100-200 meter, sen lägger eller sätter hon sig ner och tittar på en med en blick som säger "jaha, ska vi gå hem nu eller?" och vägrar sedan att gå en meter såvida det inte är hemåt.
Man kan tjata, locka, dra lite försiktigt i kopplet. Ja, you name it, hon vägrar och kämpar emot för kung och fosterland och totalvägrar att gå.

Innan har det varit fullt ös på kvällsrundorna och hon har mer än gärna gått både 20, 30 och ibland även 40 minuter. Denna nya trenden hon har införskaffat sig har hon hållt på med nu i snart en vecka. Spelar ingen roll om det är jag eller Viktor som tar ut henne, hon lägger sig alltid ner efter max 200 meter.

Jag kan inte begripa varför hon har börjat med denna fix idé. Jag menar, så jäkla trött av sig kan hon ju inte vara att det räcker med en 40 minuters promenad på eftermiddagen?
Hon har blivit bra mycket lugnare nu sen hon är på väg att sluta löpa men såhär jäkla bekväm/trött/lat blir de inte av att "växa upp".
Och värmen borde ju inte ta så hårt på henne. För det första handlar det om 1-2 timmar på baksidan då hon ligger och latar sig. Och för det andra är det inte SÅ jäkla varmt ute nu.

Ja, hon är allt bra knasig min lille pälsboll.
Många ideér har hon men just i denna frågan undrar jag om det är en knasig dille, om hon är väldigt trött av sig eller om hon bara är lat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0