Ååååh!!!

Det är så jävla typiskt att allt ska paja samtidigt, när pengarna tryter...

Igår när jag lämnat pappa på flygplatsen i Kallinge och jag kommit ca till Bräkne-Hoby börjar det dunka i höger framhjul. Tänkte först att det kanske är en bult som lossnat så jag fortsatte färden hemåt lite sakta och försiktigt. Strax innan avfarten till Karlshamn börjar det dunka ännu mer och mer ihållande samtidigt som det då och då rycker i ratten. Då blev jag nervös, slog igång varningsblinkersen och körde in i fickan innan avfarten. Första tanken var då punktering, men nej. Fullt med luft och däcket satt som det skulle. Ringde till mamma och sa att hon fick plocka upp mig på Coop och köra mig hem, för det gick liksom inte att köra med bilen genom stan så som den höll på.
Svänger in på parkeringen och fick köra en rätt skarp sväng, då känns det som om hela framänden på bilen skulle trilla ihop.
Pratade med pappa som trodde att det kunde vara drivknuten (?) som var av. SKITKUL! Och det kostar minst 1000 kronor att köpa en ny, samtidigt som jag behöver nytt oljefilter + olja, olja till växellådan och spolarvätskan är slut. HURRAAAA!!!!!!!
Så nu står bilsatan hemma hos Micke och där får den stå tills pappa kommer hem...

Inte nog med detta.
I förrgår kväll när jag skulle sitta vid datorn så får jag ingen bild på den samtidigt som det hörs på den att den inte startar riktigt som den ska. Efter många omstartningar och vredesutbrott bestämde den sig däremot för att starta och ge bild. Sen funkade den hur bra som helst, tills igår kväll.
Satt i över en timme och försökte få igång den, utan resultat.. Jag var så förbannad så jag höll på att koka! Bad/beodrade Viktor att han skulle kolla på den och han försökte förgäves få igång den och komma på vad som vad fel. Han fick inte heller igång den och konstaterade att det förmodligen är något fel på moderkortet.
Är det inte helt underbart att garantin har gått ut?

Jag blir så trött.
Här ska jag nu sitta helt jävla ensam i 2 veckor med en galen hund, utan dator och ingen bil. Och utan pengar.
Är inte livet härligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0