En duktig en.

Igår bestämde jag och gubben oss för att sticka upp på festivalen för att kolla tåget och fixa nougat till mig ;) Theia fick stanna hemma och roa sig bäst hon ville.
Ca 4 timmar fick hon vara ensam, längsta hittills.
När vi kommer hem glider hon ner från sängen, helt nyvaken och blir tokglad. Som vanligt när man lämnat henne, då ligger hon bara och sover och har som vanligt inte rört någonting eller gjort några bus. Duktiga vovve :)
Jag har säkert berättat det innan men det är så sjukt roligt att komma hem när hon varit själv. Hon blir så jävla glad. Hon viftar inte på svansen, utan HELA kroppen. Hon slår liksom nästan knut på sig själv. Samtidigt springer hon fram och tillbaka och ska pussas och kelas.
Helt seriöst. Jag måste filma henne nästa gång :D

Ja, turen på festivalen var väl sisådär. Inte mycket att hurra för, som vanligt. Men vi såg tåget (där mamma dansade så duktigt), jag fick min nougat och vi fick mat i magen. :)
Efter hemkomsten var det så småningom dags att gå kvällsrundan. Och det blev en jääävligt blöt en. Vid första ös-regns-skuren var vi på cykelvägen mitt emellan här och Prästslätten. Jävligt kul! Så det var bara att sätta fart på benen och vänta ut det värsta under taket på skolan. Suck.
Fortsatte sen i småregnet och kommer inte mer än till typ Motiva innan nästa helvetes-ös-regn kommer. Dags att hitta nytt tak och där satt vi nog i 10-15 minuter. Lyssnade på åskan och väntade ut regnet...
Att vi var blöta när vi kom hem är milt utrryckt.
Det hårda livet som hundägare. Ha!

Var ju också hos min söta farmor och bakade igår. En helmysig dag :) Och nej, det var inte lätt att hålla tanten stilla. Det är liksom nästan helt omöjligt. Hon är överallt, hela tiden och ska hjälpa till. Hennes käpp fick jag nog ge till henne 10-15 gånger. Envis är bara förnamnet på henne. :) Haha!
Tack söta farmor för en mysdag med bak, mat, fika och massa prat :)

Nu ska jag nog snart bege mig in i duschen.
Handling står på schemat idag och det är ta mig fan ICA som gäller idag. Handla i stan under Östersjö är helt uteslutet. Blir nog en kik inom svärföräldrarna när vi ändå är i Korpadalen :)
Mat, fix och grejs innan kvällen bjuder på lek med älskade Sis! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0