Leeedig!

Åh, nu har jag avklarat mina två sista nätter och är nu långledig i hela 9 dagar! Vilket lyx!
Gått bra på jobbet. Det har varit två vääääldigt lugna nätter. För lugna. 2-4 larm per natt och då blir man lite trött i ögonen när det är det enda som händer på tio timmar :P
Men det känns skönt att veta att de sover gott och har det bra :)
Imorse däremot var det lite smått körigt och vi fick inte direkt det avslutet på natten som vi ville, men det löste sig på bästa sätt.

Sovit lite för lite idag känner jag men vafan. Det är ändå rätt bra med tanke på att jag ska upp tidigt imorgon. Bak-dag hos lilla farmor.
Ringde till henne förut och fick reda på att hon trillat idag =/ Tur att hon inte brutit något i alla fall, men hon var väl lite mörbultad. Så imorgon blir den stora utmaningen att hon ska göra så lite som möjligt. Och det är inte lätt med den lilla damen. Nej, hon ska hjälpa till överallt och kan inte sitta still en längre stund. Allt för att hon vill alla det bästa utan att tänka på sig själv. Älskade tant.

Nu har vi precis avverkat en långpromenad till Lingonbacken där lill-terroristen fick springa av sig rejält! Det behöver hon med jämna mellanrum, speciellt nu då hon kommit in i någon jävla trots. Det är inte lätt att göra av med alla hennes energi som bara flugit på henne, hon lyssnar bara på ett halvt öra och bara när det passar henne. Behöver jag säg att det är jävligt nervpåfrestande? :P
Men det blir ju så. Hon blev 1 år igår och det sägs att det är då de är som jobbigast. Så vi får hålla tummarna att det går över snart och hon blir den lugna jäshunden hon var för några veckor sen :P

Gubben är iväg och far en runda och i väntan på att han kommer hem med en iskall cola ska jag lägga mig på soffan och träna ögonen. Bluuuuuunda, kika lite. Blunda lite längre, och kika lite till. Blunda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0