Ikea!

Igår var det bestämt att vi skulle ta en tur till Ikea för att inhandla lite nytt till badrummet och lite annat plock. Det var en galen tur! Mamma fick åka rullstol, Viktor och jag delade på en köttbulle-talrik och vi betedde oss som småungar och mer eller mindre slogs om maten! Haha!
Utbudet av duschdraperi och badrumsmattor var det sämsta jag varit med om på länge! Det blidde bara lite fotoramar, toaborstar och sånt småplock och notan hamnade på ynka 200 kronor. Men förbaskat roligt hade vi :) Och det var riktigt skönt att bara komma iväg och hitta på något.

Under tiden vi härjade runt i Älmhult var Theia hemma själv igen. Svärföräldrarna hämtade henne efter några timmar och hon låg och sov som vanligt :) Jag tror inte det hade varit några problem för henne att vara själv de timmarna vi var iväg, men hussen är sååå orolig och tycker synd om sin lill-stumpa när hon är ensam :P Haha!

Kvällen tillbringade vi på andra sidan vägen hos mamma och Micke.
Viktor och jag stack iväg för att handla lite grill-käk och hade folk sett oss inne på Willys hade de trott att vi var efterblivna eller att det var något allvarligt fel på oss.
Viktor hatar när jag nyper/daskar till honom i asen så det gjorde jag hela tiden vilket slutade med att vi gick runt och småslogs halva shoppingrundan. Rätt som det är springer vi åt varsitt håll och börjar gömma oss för varandra, duckar vid ställningar, springer runt bland gångarna som några neandertalare och lever jävel. Hahaha!
Nej, vi är inte alls normala men det var en av de roligaste "mat-handlingarna" vi gjort.

Nu är det snart dags att göra sig lite iordning för en sväng till Jysk och jag hoppas de har mer som faller i smaken till badrummet och att vi i alla fall får med oss ett duschdraperi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0