Ojoj!

Här har det återigen stått stilla ett bra tag. Fullt upp de senaste dagarna så det har inte direkt funnits någon tid att blogga.
Men nu tar jag en liten paus från allt så vi kör en kort uppdatering om vad som hänt på senaste.

Onsdag och Torsdag natt spenderade jag på intro på sommarjobbet. Gick rätt bra dock väldigt mycket dötid så framåt 3-4 tiden på morgonen var ögonen väldigt tunga!
Men ja, överlag gick det väl helt okej. Det kommer bli en seg sommar men har man gett sig in i leken får man leken tåla.
På Måndag kör jag igång med första jobb-natten och vi håller tummarna på att det går bra.

Theia skulle egentligen varit hemma själv dessa två nätterna, eftersom gubben min också jobbade. Men varken han eller jag hade hjärta till att låta henne vara hemma så många timmar själv. Så Onsdag natten spenderade hon med mamma som så snällt ställde upp och var hundvakt. Och Torsdag natten sov hon hemma hos svärföräldrarna i Asarum. Stort tack till er!

Just det ja. Lilla Theia var ju även en heldag på Tassa På i Torsdags. Det hade gått jättebra och jag tror Theia hade haft väldigt roligt för hon var sjukt trött när vi kom hem och sov som en klubbad säl hela kvällen.

Midsommar spenderades men mysig eftermiddags-promenad med odjuret. Träffade en trevlig herre med hund i skogen så vi släppte lös hundarna så dem fick leka av sig lite. Och det var väldigt populärt :)
På kvällen fixade gubben lite gott grillkäk medan jag tog en kvälls-lur. Mitt i god middag dyker Sis, Macke och Mattias in. Resten av kvällen bjöds på god efterrätt, soffmys, massa prat och skratt.

Idag har jag varit hos min söta lilla farmor på fika och fått en tidig födelsedagspresent. Tack söta du :) Hängde med pappa hem till honom en stund och myste med alla vovvarna. 2 valpar kvar, den ena åker på Tisdag och min lilla favorit åker inte förrän runt mitten av Juli :)
Prat och mys med pappsen innan jag begav mig för att handla och nu försöker jag städa. Går inte sådär jättebra. Har ingen ork, lust eller energi och huvudet värker idag igen. :(
Huvudvärkstabletter glömde jag självklart att köpa så jag får nog springa bort till mamms och ta ett par..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0