Vem har tid?

Vem har egentligen tid att sitta och blogga när det är sånt underbart väder som det varit de senaste dagarna?
Men idag tänkte jag köra en liten snabbis-uppdatering på senaste.

Mycket som har hänt. Framför allt har mamma och Mickes flytt legat på prio-ett listan. Hjälpt till att bära kartonger, plocka upp lite och äta god mat :)
Micke har ju en katt och hon har nästan sketet på sig varenda gång hon sett Theia. Men i förrgår var det något som bara släppte. De låg och tittade på varandra på 20 cm avstånd och höll sig i samma rum hela kvällen! :) Så skönt att både kan vara inne utan att katten får kruppet och springer iväg och Theia springer efter.
Ja, deras flytt har faktiskt tagit upp mest av tiden veckan som gått :)

Annars har det blivit mysiga skogspromenader med Theia. Duktiga lilla tjej!
Däremot är hon den lataste hunden som finns! Hon gör i stort sett inget annat än sover. Haha! En riktig jäspöl är vad hon är!
Åh, i fredagskväll stack vi upp till Nytorpet. Tänkte se om Theia gillar att bada och hon ÄLSKAR det! Hon skuttar runt som en antilop, jagar pinnar, småfiskar men det roligaste är om någon annan busar med henne i vattnet :)
Så idag har vi planerat att sticka dit en sväng så hunden får svalka sig, kanske händer det att husse eller matte tar ett dopp också? ;)

Gårdagen spenderade vi i Svängsta hos underbaringarna.
Hundarna var så varma så det blev inte mycket bus och lek. Linda svalkade av dem genom att ösa en spann vatten över dem och det verkade väldigt uppskattat av doggsen!
Leo den lille spelevinken satt i sin pool, där han även fick sällskap av Theia då och då, och sprang runt och busade och charmade faster ;)
Som vanligt blev det också fika, prat, skratt, lite för många cigg, kubb-spel och deg i solen. Galet varmt, men vi hade det gott där :) Så jag tackar för ännu en härlig dag!

Kan ju nämna att vi även ensamtränat Theia en del på senaste. En halvtimme - timme här, en och en halv någon gång sådär och igår var hon hemma själv i två timmar. Alltid utan problem, det går kanonbra och jag är skitnöjd över det. När man kommer hem är allt som man lämnade det och Theia ligger innanför dörren eller i sin fåtölj och sover som en gris och blir tokglad när man kommer hem :) Riktigt skönt!

Ja, mycket mer än så är det nog inte som hänt vad jag kan komma på nu.. Så nu hoppar jag ut i solen för en cigg sen tror jag minsann jag slänger mig lite på soffan.
Blev ganska mycket sol igår så jag tror jag tar en paus lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0