Härligt, härligt!

Idag när jag steg upp och gick ut möttes jag av en klarblå himmel, strålande solsken och krokusar som börjat blomma ut i rabatten. Kan man bli annat är på bra humör då? Äntligen känns det som om våren är på väg, på riktigt! Underbart!

Slängde på fejset efter 5 timmars sömn, slängde hunden i bilen och körde till underbaringarna i Svängsta. Hela 4 timmar tillbringades ute och det var obeskrivligt härligt med solen som värmde!
Massa fika och prat med herr och fru Lundahl/Nilsson, bus med brorsonen och Theia fick leka massor med pojkvännen Ozzy.
Så matte och hund tackar för en otroligt trevlig eftermiddag med herrskapet :)

Hann knappt mer än komma innanför dörren innan Theia däckade som en klubbad säl och hon sover fortfarande. Haha, det tar på krafterna de där Svängsta-besöken ;)
Usch, jag kan inte säga annat än att jag är så förbaskad avundsjuk på husägare. Jag vill också ha hus ju! Det vore ju sjävlaste fan om jag inte ska kunna hitta ett vettigt jobb snart så jag också får bli husägare. Jag vill, vill, vill!

Gubben är iväg och jobbar sista natt-passet innan han går på sin 5-dagars ledighet. Så jäkla skönt det ska bli att ha honom hemma helt för mig själv i fem dagar :) Wonderbart!
Det enda jag verkligen vet att vi ska göra det är att hägna in baksidan här så lill-stumpan kan få vara ute lite som hon vill. Då kan hon ligga där och sola i godan ro utan att jag behöver oroa mig att hon ska få för sig att sticka iväg på upptäcksfärd :)

Nu tycker jag det börjar bli dags för en bit sockerkaka och lite tv innan jag ska slänga mig i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0