Mer jobb!

Viktor har åkt till Göteborg idag. Egentligen skulle jag också följa med men kände att plånboken inte hade gillat det. Jag hatar att behöva fatta mina belsut grundat på pengar. Jag är så trött på det!
Kanske var det tur i oturen att jag inte åkte med. I förmiddags ringde de nämligen från hemtjänsten igen och undrade om jag kunde jobba helgen! Som sagt måste jag fatta mina beslut genom att alltid tänka "pengar" så självklart sa jag att jag kunde jobba. Det är ju helg = mer pengar. Så 17 timmar på helg är inget jag tackade nej till.
Första tanken var "tacka nej" eftersom de ville att jag skulle gå nere på Igla där jag absolut inte är van och kan typ nada, men what the häck. Det ska vi nog lösa :P Och eftersom Viktor inte kommer hem förrän på Söndag och sis åker till Turkland imorgon kan jag lika gärna få mitt feta arsle ur soffan och göra lite nytta för en gångs skull :D
Så imorgon är det delad dag (7-10, 15.30-21.30) och på söndag är det dag (7-15.30).

Nu är jag nyduschad och håret är under kontroll, så nu ska jag bege mig till affären för att handla. Tråk! Men men, det är sånt som måste göras och då får man helt enkelt göra det. Mat måste jag ju ha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0