Ge mig!

Ååh, ge min apelsiner! Jag är så sugen på det så jag håller på att bli tokig! Igår klämde jag nog i mig 3 stycken, och nu är de slut! Det är som en drog så här års. De är så saftiga, så söta, så underbara!
Så imorgon när jag vaknat ska jag bege mig till affären och köpa hem ett helt lass. Bara till mig ;)

Idag har jag faktiskt gjort lite nytta, för en gångs skull :P Tvättat två maskiner tvätt som nu hänger på tork. Hm, var det det enda vettiga jag gjort? =S Just det, jag har duschat och tvättat håret också, det måste väl räknas som nytta? :P Invigt min nya plattång har jag också gjort. Det är rätt konstigt, det är en exakt likadan som mamma har. Ändå tycker jag att hennes är bättre. Konstigt. Ska kanske göra en fuling och byta utan att hon märker det ;)

I eftermiddags blev det en promenix med Theia i sin vanliga ordning. Har ju som sagt börjat släppa henne lös där utsikten är bra, så hon inte springer fram till folk i ren glädje och skrämmer vettet av dem innan jag kallat in henne. Hon är lite seg med det där ibland. Hon har en egen vilja av stål och är envis som en åsna. Men matte är mer envis ;)
Nu ikväll blev det Prästslättsrundan, den är bra för där har man stor och fri sikt i stort sett hela vägen så då kan hon springa järnet och jaga snöbollar som kommer flygande. Hon är för rolig. Hon sätter världens fart efter snöbollar när man kastar dem, dock har hon fortfarande inte fattat att det är halt ute så hon glider förbi snöbollarna samtidigt som benen går i 190 och hon försöker för allt i världen ta sig framåt, men glider bara bakåt. Haha, hon är för knasig!
Kunde inte låta bli att skratta högt här i min ensamhet förut. Hon fick dampet ute i köket och jagade svansen. Runt, runt, runt i en jäkla fart. När hon sen gav upp och stannade snurrade ögonen på henne och hon vinglade som en fyllegubbe. Det ser så jäääkla roligt ut! :D

Aw, stackars Thes. Igår när jag var på toa och tvättade ansiktet för kvällen hör jag ett konstigt ljud. Kommer ut och så hör jag att det är "nu-kräker-jag-snart-ljudet". Sagt och gjort, hon kräkte på filten i fåtöljen och såg så ynklig ut. Stackars gommaaan :( Vet inte vad det berodde på, men idag är hon hur piggelin som helst.
Hon fick ligga på golvet eftersom jag var rädd för att hon skulle spy, men vem låg i sängen när husse kom hem? Jajjemän, lilla Thesan Fesan.

Gubben är iväg på jobb sen har han bara två nätter kvar innan 5-ledigheten. Behöver jag säg att jag längtar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0