Härlig dag!

Idag känner jag mig faktiskt på topp :) Piggelin och glad.
Dagen började med en lååång sovmorgon, klockan 12 ;) Sen var det bara att hoppa upp, äta, fixa till sig lite, packa ner hunden och sen drog Theisan och jag till Linda, Daniel, Leo och Ozzy i Svängsta. Thesan och Ozzy fick busa av sig riktigt rejält. Var skitroligt och titta på och jag är jätteglad att de gick ihop så bra som de gjorde. :) Detta måste vi verkligen göra om!
Tack för en supertrevlig eftermiddag!

Ah, blir man trött eller? När jag skulle låsa upp bilen förut innan jag skulle bege mig så vrider nyckeln sig, men inte låset! Bilen låstes upp men nyckeln vred sig sisådär 95 grader. Fick lite smått panik när jag insåg att det var ca 1 mm som höll ihop nyckeln och tror ni jag har någon reservnyckel? NEJ! Så jag tryckte in nyckeln i tändningslåset och fick helt enkelt be till högre makter att den inte skulle knäckas. Tur som fan gjorde den inte det, så efter besöket fick jag köra inom Mörrum och ta pappas bil istället.
Kändes säkrast så eftersom Viktor behövde bil till och från jobbet, och jag är inte det minsta sugen på att betala nytt lås eller nytt tändningslås (heter det så?)
Så imorgon får fröken Svensson ringa till Saab och fråga vad det kostar att tillverka en nyckel via chassinumret för inte fan går det att göra en snabb och enkel och billig kopia via en låsnisse. Nejdå. Satans skit...

I alla fall :P Flög hem som en galning, käkade och pussade lite på gubben innan han for iväg. Mammsen kom mitt i allt ihop och hade bestämt sig för att vi skulle städa och röja här idag. Sagt och gjort, så blev det. Eller ja, mamma röjde och tyckte jag skulle hålla mig undan :P
Tusen tack för hjälpen. Jag säger det igen ; DU är guld värd!

Haha, en skojsig incident inträffade när mamma vad här.
Av någon konstig anledning så har jag 459201394 miljoner pennor överallt och när mamms nästan var klar så stod vi ute i köket, hon vid diskbänken och torkade och jag stod vid kylen och drack ur vattenkannan. Hon hittar återigen en penna efter att plockat undan typ 411 stycken och utbrister : "Hittar jag en penna till idag så går jag... Ja, jag blir vansinnig!" Och hon sa det på ett sånt roligt sätt så jag var tvungen att skratta. Inte så lätt med hela munnen full av iskallt vatten som jag samtidigt höll på att sätta i halsen. Vad händer? Det sprutar vatten ur käften på mig, över hela det nystädade köksgolvet och både mamma och jag dör lite smått av skratt.
Det låter kanske inte så roligt, men vi garvade så tårarna sprutade :P

Usch ja, vilken dag. Fullt ös med massa galenskaper.
Theia slocknade som en klubbad säl här i eftermiddags/framåt kvällningen och har sovit tills för typ 30 minuter sen. Det gjorde susen att busa med nya pojkvännen idag ;)

Nu får vi la snart bunkra på oss en jävla massa kläder och gå ut och gå natt-rundan innan vi kryper upp i sängen. Hon ska sova hos mig inatt :)
Är så sjukt härligt att krypa ner under täcket, med hunden som ett plåster mot låren som sedan kryper ner och lägger sig på mina kalla fötter :) Jag tror jag kommer sova gott inatt också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0