Vilken dag!

Ja jag vet inte vart jag ska börja. Huvudet har gått på högvarv sedan jag vaknade 07.25 imorse.
Viktor kom hem från jobbet och var skitdålig. Han låg nyduschad, fullt påpaltad med kläder under 2 duntäckte och frös så han skakade. Han mådde illa som fan och spydde som en fontän. Och jag känner mig så otillräcklig när någon jag älskar så mycket mår så dåligt, och det finns inget jag kan göra.
Samtidigt skulle jag få tag på Saab. Igår när jag hade hämtat min nyckel visar det sig att det är bara en slät jävla nyckel, inga mönster så den funkar ju självklart inte. Imorse när jag ringde hade det kommit två nya efter att pappa pratat med dem igår.
Samtidigt som jag skulle ordna med Saab pratar jag med famor x antal gånger. Jag skulle hämta honom i Rinkaby men får inte tag på honom vilket varken farmor eller farbror fick. Farmor ringde upp ännu en gång och var helt panikslagen och orolig att det hade hänt något eftersom han inte svarade i telefonen efter vi ringt typ 40 gånger, och pappa svarar typ alltid i telefonen. Så hon var halvt hysterisk när hon ringde så jag lovade köra dit och gå in och kolla så det inte hänt något.
I hopp om att Viktor skulle lyckas somna lämnade jag Theia hemma (med gubbens godkännande) och körde till Saab och hämtade nycklarna, som jag dessutom slapp betala för eftersom det blev som det blev med den första. For vidare till Mörrum samtidigt som jag blev mer och mer nervös att det hänt pappa något.
Väl där sprang jag upp i sovrummet, ingen där. Sprang igenom hela huset två gånger, var nere i källaren och röjde runt och gapade efter pappa. Ringde till honom och då svarar han : "aa jag försov mig, men jag är på väg nu så du kan köra om en halvtimme". Skojjar ni att jag var orolig?
Provade nyckeln i bilen, gick inte att vrida om i tändningen. Blev vansinnig och tänkte att det fick vänta. Körde för att hämta pappa, var nära på att krocka 4 gånger och samtidigt får jag ett samtal av svärmor om att Theia är hos henne och svärfar är med Viktor på akuten. Trodde jag skulle köra ner i diket vad rädd jag blev! Fick uppdatering sen om att läget var under kontroll, han hade fått dropp och medicin och han mådde okej. Får även reda på att svärmor är dålig och då fick jag dåligt samvete för att Theia var där så jag ville hämta henne så fort som möjligt så svärmor fick lite lugn :P
Dumpade pappa, tog en läsk och några pepparkakor i farten hos farmor medan pappa kollade min bil, och nyckeln funkade! Pust. Den var inte tillräckligt putsad i kanterna så med hjälp av lite låsolja och lirkande så går det. Och snart slits den ner och då är det inga problem.
Hämtade hunden och for hem, mamma kom till mig, fick samtal om att gubben min var hos svärföräldrarna och sov. Sen slocknade jag på soffan... Konstigt? Njaej.

Hungrig som en gnu är jag också. Körde hemifrån strax efter åtta och kom hem runt halv tre. Dagens intag har endast bestått av en macka, ett äpple och några pepparkakor. Har liksom glömt bort att äta i allt stressande och oroandes denna dagen.
Nu ska jag och Theia köra till Micke och lämna bilen som han så snällt lånat ut till oss. Tusen tack! Sen ska vi åka med mamma till Mörrum och jag ska äntligen få hem min bil...

Vilken dag! Och folk säger att julen är stressig??
Jag kommer somna som en klubbad säl ikväll med doggen jämte.

Kommentarer
Postat av: sofie

usch da, ja vilken dag där där lät som :( hur e de med viktor nu da? vad var de med honom?? :(

2010-12-22 @ 21:37:54
Postat av: Gisse

ja det har varit fullt upp. jodå, det är lite bättre nu. matförgiftning från McD...

2010-12-22 @ 22:53:53
URL: http://giselasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0