Hundvakt :)

Idag strax innan 12 kom min kusin vitamin hit med sin vovve.
Hon skulle iväg på galej och kommer hem imorgon och undrade om jag ville vara hundvakt och det tackar då inte jag nej till :)
Mysigt som fan är det att ha en lurvig voffsing här :) En blandning mellan New Foundland, Sankt Bernard och Border Collie. FLUUUFF :D Sån jävla go hund. Översocial, älskar allt och alla, busig men ändå jävligt lugn.. Underbar! <3
Så idag har även jag rört på fläsket. Några småpromenader, två halvlånga i eftermiddags och en lång nu på kvällen och då joinade även sis :) Så vi va duktiga och gick upp till byn, vidare bort till stallet och tillbaka. Skönt som fan faktiskt.

Hur mycket jag än älskar hundar och jävligt gärna vill ha en själv ska det faktiskt bli rätt skönt när vovven åker hem imorgon.. Det är hundhår överallt, långa och svarta. Och vart jag än går i lägenheten har jag vovven efter mig :P Sen gillar jag inte djur i lägenhet, framför allt inte stora hundar. Hundar ska man kunna släppa i en hundgård.

 

Däremot har jag kommit till insikt med att jag kommer aldrig skaffa mig en hund med massa päls. Jag orkar liksom inte med det :P Hår överallt som sagt. Vår matta i vardagsrummet har haft 3 olika nyanser idag. Först var den vit, sen blev det vit/grå och nu är den typ svart.. Inte kul!
Så imorgon när kusselin har varit här och hämtat sin bebis blir det storstädning på allvar. Mattorna ska ut och allt ska skrubbas, dammsugas och dammas. All hundhår och grus ska bort!
Men det är absolut värt varenda minut av städning!
Sen blir det en rejäl renskrubbning av mig själv också :P

Nu är det i alla fall dags för sängen. Jag är omänskligt sleten och trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0