Frimärke? Njaae?

Jag ligger här på soffan och nätar runt och kom plötsligt att tänka på att jag glömde ta mitt frimärke som mamma köpte till mig förut. Från ingenstans börjar huvudet rulla och jag fick en tanke som jag spann vidare på, kan inte släppa den och nu är jag irriterad.

Frimärke. Varför heter det så? FRI-märke. Ett frimärke är fan inte "fritt". Det är ASDYRT ju! 6-7 och ibland 10-12 kronor för en liten sketen papperslapp med något märke på, som man ska slicka på och klistra på ett kuvert för att skicka ett litet papper. Vafan är grejen? Nä, detta gjorde mig lite småirriterad.
Frimärke. Nej, det namnet passar inte på den där lilla äckliga pappersbiten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0