Härliga lördag och separationsångest.

Gårdagen var hääärlig!
Igår när jag kom hem från Viktor segade jag ner mig som fan i soffan. Efter att ha trånat ut på det underbara vädret bestämde jag mig att utnyttja det. Så jag tog mig en promenad :) Sjukt härligt! Promenixade in till farmor eftersom det var så länge sen jag var hos henne. Sagt och gjort, där bjöds det på massa massa fika och vi pratade om allt och ingenting i 1½ timme. Älskade farmor, vad skulle jag gjort utan dig?

När jag sen gick hem från farmor började jag tänka på flytten..
Det som är allra jobbigast med att flytta till Asarum är att jag kommer ännu längre bort från farmor. Jag menar, varenda dag från det att jag var liten tills jag och mamma flyttade från huset var jag hos farmor. Varje dag. Det blir så när det bara är ett avstånd på 100 meter. Jag har växt upp hos farmor.
I alla fall, sen vi flyttade ifrån huset har det kanske blivit 2-3 besök i veckan.. Och nu när jag tar mitt pick och pack och flyttar till Asarum blir det inte ens de besöken. Det kanske bara blir en gång i veckan på sin höjd?
Vilket fall som helst känns det sjukt jobbigt att jag inte kan gå till farmor på 5 minuter om jag behöver det. När det har varit några problem eller när allt känns meningslöst och sjukt jobbigt så är det farmor jag har gått till. Så har det alltid varit och hon får alltid allt att kännas som rosa moln.

Förutom det känns det sjukt härligt att börja flytta imorgon :)

Tillbaka till gårdagen. Egentligen skulle det blivit bowling men självklart fanns det inga banor lediga. Suck... Så jag, Viktor, sis och hennes sambo körde och köpte käk och degade järnet hemma hos dem framför Melodifestivalen. Sen blev det kortspel, massa prat och sjukt mycket skratt :)

En fruktansvärt härlig dag omgiven av människor som betyder mest,
det gör mig alldeles sprallig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0