Samma visa om igen...

Ja, tro fan va det samma sak igår när jag gick och la mig. Snurrade, vred och vände på mig, fluffade kudden x antal gånger, vända på täcket och fick den svala sidan neråt, va uppe och kissade, gick och rökte, pillade med mobilen, försökte stänga ute snarkningarna från Theia. Vad jag än gjorde och hur jag än gjorde så kunde jag inte somna.. Vad är det för fel på mig egentligen?
Tror jag somnade runt halv två efter att legat och räknat får i 2 timmar. Inte så jäkla kul med tanke på att jag måste stiga upp vid 8 på morgonen för att hunden ska tas om hand och gubben måste sova efter sina 12 timmars pass. Hela tiden känns det som om jag har ett kilo grus i varje öga. Jag är inte utsoven (är det ens ett ord!?) för fem öre och jag lyckas inte komma till ro för en tuppis på dagen. Gaah!
Imorgon kväll däremot hoppas jag på väääldigt mycket sömn. Då ska das dog och jag åka till Mörrum och sova hos mamma som har erbjudit sig att ta hand om Theis så jag får sova ut. Hääärligt! Nu håller jag dock tummarna på att jag väl lyckas sova lääänge när jag väl har möjlighet till det. Ska kanske ta ett par öronproppar med mig?

Dagen idag har varit najs! Morgon-mys-prat med Viktor, gos i fåtöljen med Theia som för övrigt har varit världens tröttaste idag. Sofie kom på fika vid 12 och det va sjukt naaajs. Alldeles för länge sen vi fikade och pratade skit om allt mellan himmel och jord. Mamms joinade också en stund när hon hade sina lediga timmar från jobbet så hon avlöste mig lite så jag slapp tänka på vovve och kunde sitta och fika och tjattra i lugn och ro. Detta behövdes kan jag säg :) Blir lätt ensamt när man sitter här dag ut och dag in och inte kan göra precis vad man vill, som innan. Då är det alltid trevligt med lite sällskap och fika :)

Jag funderar på vad det är för en lathund vi har skaffat oss. I två dagar på rad har hon totalvägrat att gå på promenad. Jag fattar inte varför. Gick så jäkla bra innan och vi tränade gå fot och hon fick massa beröm med både kel, bus och godis. Men nu är det inte alls roligt att ut och gå. Ne, nu ska det bara bitas i kopplet och röven ska vara i marken konstant.
Energin gör hon av med på 30 minuter när vi väl kommit in. Fullt jäkla ös med bollar, filt, tuggben och diverse leksaker och även det som inte ska lekas med. Sen sover hon som en klubbad gris.
Haha, hon är knasig. Vår lilla huligan :)

 
Vår daliga mys-tradition i fåtöljen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0