Hur underbart?

Vilken dag! Vilket härligt väder! Det är ju helt underbart!

Dagen började med ett ärende till banken, vidare till Koneo och sist lite handling på Ciry Gross. Så fort jag plockat in sakerna gick jag och Theia ut på baksidan och käkade frukost, solade och hade det allmänt mysigt med bus och lite träning.
Satt väl ute i sisådär 1½-2 timmar innan vi begav oss ut på promenix. Blev samma runda som igår. Bort till Hvilans och idag hälsade vi på Mormor.
Värmen och långpromenixen tog hårt på lill-tjejen idag. Väl borta på Hvilan flåsade hon som attans. Sicken tur att det är fullt av vattenslangar där! :) Jaaaja, det är inte vad de är till för men det skadar ingen att vattna hunden lite ;)

Jag var helt genomsvett när vi kom hem. Jag tog på mig alldeles för mycket kläder. Jeans, tröja och fleece-tröja på det blidde alldeles för mycket. Hade fasiken räckt med harem och en tunn tröja.
Stackars Theis var också jättevarm och jättetrött. Hon orkade knappt gå upp för backen här :P Så hon fick sig en avsvalkande dusch :)

Imorgon tänkte jag sticka upp och gå en runda i Nytorpet. Men vädret verkar inte lovande. De säger att det ska bli regn.. =/ Vi får se helt enkelt, de brukar ju ha fel dedär vädernissarna. Blir det fint sticker vi dit och blir det inte så får vi ta en trist skogsrunda :P

Ikväll ska vi i alla fall köra till Mörrum. Papps jobbar inatt så jag har lovat att gå ut med Bella, ge henne mat, gosa med valparna och mata de två andra odjuren (Axa och Barrack) :P
Theia får dock sitta i bilen så länge. En löpande tik är inte någon bra kombo med varken en morsa, en hane eller en galen Axa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0