Då var det dags igen...

Nu är det sommarjobbet slut och jag är återigen arbetslös. Yääy....
Får se till att få tummarna ur bakdelen och uppdatera mitt cv, kopiera betyg och intyg och ge mig ner till arbetsförmedlingen... Suck...
Helgen på jobbet gick iaf kanonbra! Och det var så sjukt lugnt! Men hellre avsluta med lugna nätter än totalt kaos :)

Idag är jag segare än segast..
Har precis varit ute på promenix med Theia. Och idag har hon inte varit rolig för fem öre.. Springer runt benen, hänger i kopplet, drar som en toking, bleb helstimmig så fort vi mötte en annan hund, satte sig för att gå-vägra osv. osv.. Jag ångrar att jag inte tog haltin med mig idag..
Men nu är vi äntligen hemma och det är förbannat skönt!

Idag är det så mycket jag borde göra..
Städa, tvätta, diska.. Men jag har verkligen ingen ork till något av det..
Återigen är det som om all energin är puts väck.
Inte fasiken blir man piggare på livet av att ha 80 kronor på kontot och det är inte löning förrän torsdag.. Jävla mög.

Ja just det! Igår ringde de från Växjö. Provsvaren från England hade kommit och det visade ingen Demodex. Vilken lättnad! Så högst troligast är att hon har någon form av allergi.. Inte så jävla kul det heller, men bra mycket bättre än Demodex..
Massa papper från Växjö är skickade. Om utredning, behandlingar osv osv.
En liten käftsmäll är att hon kan komma att behöva livslång behandling av kortison. =/
Men men. Vi får se vad det står i papperna, vad vidare utredning kostar, olika behandlingsmetoder, foder mm. Sen får vi la ta beslut vad vi ska göra.

Nu är jag sjukt sugen på att dra till Preem och köpa mig en kall cola, slänga mig på soffan och titta på It's me or the dog.
Ja, så får det bli. Men sånt måste man förtjäna och för att vara värd det går jag bort och bokar tvätt-tid. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att det inte var demodex.. Ingen rolig hudsjukdom...

Är inte helt säkert att det blir något med stan idag iaf.. :/

2011-08-27 @ 09:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0