Samtal med Växjö

Imorgon är det en månad sen vi senast var i Växjö och idag ringde jag för att uppdatera om läget, som vi kommit överens om.
Allt har gått kanon och Theia har inte haft ett enda utslag, vilket hon tyckte var jättebra, så vi fick klartecken att sätta igång o börja testa oss fram nu.
Visserligen har vi fuskat med ungnötslever. Nu på senaste har vi även gett henne blodkorv och grisöron, utan några som helst problem. Men det vågade jag fasiken inte nämna :P

Så nu kör vi igång och ska försöka komma fram till vad lilltjejen inte tål.

En ny omgång lever står på spisen och kokar. Och denna gången är det inte vilken lever som helst, utan ÄLGlever! Gott ska det va för den lilla ;)
Nä, men pappa fick samtal igårkväll om att det var en som kört på en älg i Mörrum och undrade om han kunde ta vara på köttet vilket han inte tackade nej till :P Och så tänkte han på mig och ordnade så jag fick levern.
Så ca 4 kilo. ÖRK :P
Ca 1 kilo är på kokning. Resten får åka i frysen så länge. Orkar verkligen inte så och göra allt det ikväll!

Och det är gnälligt här må ni tro ;) Och pappa har aldrig tidigare varit så populär som ikväll då han kom med "godispåsen". Haha! Självklart fick ju Theia ett smakprov på den råa levern och sen dess har det varit pip och gnäll ;)

Annars flyter livet på som vanligt. Vi kämpar, tränar, myser och har det gott. Och träffar massa kompisar för lek och bus. Och Theia, ja hon verkar faktiskt rätt nöjd med livet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0