2011!

Ja, det är väl dags att kludda ihop årets första inlägg.

Nyår var u n d e r b a r t!
Dagen börjades med en tur till Mörrum, vidare till Asarum för handling med Sis sen snabbt som fanken hem och gå ut med hunden, duscha och fixa.
På kvällen trillade Sis, Lisa, Mattias och Macke in. Satte igång med mat och efterrätt samtidigt som vi förberedde förrätt. Kvällens meny :
Förrätt : Tunnbrödsrulle fylld med skagenröra eller kycklingcurryröra.
Huvudrätt : Potatisgratäng, ytterfläskfilé med whiskeysås och god sallad.
Efterrätt : Hemma gjord vit chokladpannacotta med bärsås, hallon och blåbär.
Allt var så sjukt gott och jag är rätt imponerad över min hemmagjorda pannacotta som blev en succe.
Mellan måltiderna blev det massa prat och skratt och Med-andra-ord spelande.
Vid tolvslaget gick vi bara utanför dörren och hade kanonutsikt över stan, kollade på raketerna och skålade in det nya året.
Jag tackar alla för en sjujävla trevlig och rolig nyårsafton!

Kan ju även nämna att Theia till en början inte alls var rädd för raketerna.
Men när jag, Lisa och sis står ute på baksidan och röker och Thesan är med för att göra sina behov skjuter några nötter som bor ca 75 meter ifrån oss iväg en sån jävla tjutraket som smäller satan. Efter det var hon hyperstressad och skiträtt. Tycker det är jävligt respektlöst att skjuta iväg sånt på baksidan när folk är väl jävla medvetna om att det är skitmånga i detta område som har hund. Gå ut på framsidan för satan!!!
Så nu ska jag fixa en skiva med raketer, smällare och åskknallar som ska sättas igång här med jämna mellanrum och succesivt höjas så hon vänjer sig.

Trots att hon var jätterädd gick det hur bra som helst att lämna henne ensam inne då vi var ute och kollade raketer. Hon satt vid soffan och gick senare och la sig vid dörren, så det var skönt. Där känner hon sig trygg.
Skönt att vi bor på markplan så vi kunde kika in genom fönsterna och titta till henne :)

Som sagt, en väldigt lyckad nyårsafton med trevligt sällskap och massa skratt.

Nu håller jag tummarna på att 2011 blir mycket bättre än 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0